Grote vriendenkringen hebben altijd spanningen?

Wij hebben wel gewoon echt een vaste vriendengroep waar echt zelden andere mensen bijzijn, we zijn met 13: 5 meisjes, 8 jongens, en er zijn echt… vrijwel nooit spanningen. Er is één keer geweest dat er een ruzie was, maar nja dat was daarna ook weer gewoon goed, en voor de rest zijn het alleen lichte irritaties.

Ja dat hadden wij iig wel altijd.

Wij hebben ook wel een redelijk grote groep, maar helemaal geen last van spanningen :grinning:

dat van mij is trouwens wel een ‘echte’ vriendengroep.
juist omdat we elkaar heel goed kennen krijg je vaak ruzie/meningsverschillen

5 meiden en 4 jongens, en inmiddels is die groep gewoon uit elkaar. Dusja, het kan. (:

interessant

Hoe groter de groep, hoe groter de kans op ruzies (of eigenlijk: hoe groter de kans dat iemand een ander niet mag).

Haha, ja echt wel. Wij hebben niet echt zo’n enorme grote groep maar er zijn tussen mensen onderling dingen gebeurd waardoor er wel af en toe spanningen in de lucht hangt. Maar gelukkig duurt dat nooit heel erg lang.

soms kan er wel echt oorlog uitbreken

Ja ik denk het wel
was toen ook dat er een paar mensen bij kwamen die ik stom vond
en later niet meer xD
wel vaak dat er iemand verliefd werd op iemand en dan was die gene het niet :confused:
ook is gehad met een jongen en ik deed er ook nogal lullig over en begon me er ook aan te irriteren dus dat was ook echt een stuk verminderd(de vriendschap) en toen het later weer goed ging heb ik de groep ‘‘verlaten’’
en kattige opmerkingen tussen meisjes nee echt super was het niet
ben ook heel blij dat ik van al die mensen af ben :slightly_smiling_face:
en volgensmij is iedereen ook zijn eigen weg gegaan…
vrienden voor het leven :slightly_smiling_face:

Nou, dit precies xD

jap en dan is het ook nog een met veel jongens die stukouder zijn, en daar gaan we dan altijd mee opstap… hmm niet altijd even handig.

Klopt vaak wel, maar hoeft niet.

• Mijn vriendenkring uit de onderbouw middelbare school hing aan elkaar van de ruzies en akkefietjes. 3 vriendinnen en ik waren er klaar mee en die hele groep is uit elkaar gevallen in tweeën en uiteindelijk in drieën. (11 t/m 14 jaar)
  • De vriendenkring uit de bovenbouw kon ik het met iedereen goed vinden, maar ook een aantal meiden en ook jongens wat minder met elkaar en daar ontstonden ook veel relaties over en weer en ging aanhang de groep in en uit. Deze is na de middelbare school ook uit elkaar gevallen. Hen spreek ik nog wel regelmatig. (15 t/m 18 jaar)
  • Mijn huidige vriendenkring op de universiteit is nog groter dan die op de middelbare school. Nooit ruzie, altijd gezellig. (18+ en het overgrote merendeel inmiddels de 20 (ruimschoots) gepasseerd.)

Zal ook wel voor een deel aan de leeftijd liggen als ik dit zo zie… :’)

heel af en toe komt het weleens eens voor, maar niet altijd

Vaak wel
Toen ik 15 was, had ik zo’n grote vriendenkring. Terrible ben meer een ‘’ klein - groepjes ‘’ mens. 1 op 1 dat vind ik wat fijner. Iedereen lult over elkaar en dat kan voor spanningen zorgen, en boze blikken.

Ik heb een redelijk grote vriendengroep dat is dus 15 mensen *jongens en meisjes* en er komen zijn indd soms spanningen maar het is zoo fijn om zo’n grote vriendengroep te hebben dan kan je altijd bij iemand terecht

Nog nooit echt ruzie binnen de groep gehad. :slightly_smiling_face:

^^