Grote vriendenkringen hebben altijd spanningen?

Is dat echt ALTIJD zo? Hebben jullie er ervaring mee? Ik ben gewoon even nieuwsgierig…

Nou meestal wel…

Wat vind je een grote vriendenkring?

Komt wel af en toe voor ja

Nou, meestal wel ja. Er zijn altijd wel een paar mensen die elkaar even niet mogen of waar iets tussen speelt.

wij zijn met negen meiden en hoewel het altijd heel gezellig is, zijn er altijd wel wat irritaties of dingen waar je je bij elkaar aan stoort. Erger dan dat is het bij ons gelukkig nooit geweest :slightly_smiling_face:

Inderdaad.

Mijn vriend zit in een groep, ze hebben die groep een naam gegeven met één ‘leider’. En die gozer denkt dat hij nog steeds alles is. Ik ga er alleen telkens vol tegen in want ik ben geen hondje.

Meestal zijn er onderling vaak wel spanningen. Maar dat zul je met een wat kleinere vriendengroep ook wel hebben, alleen dat praat je het miss eerder uit omdat de groep wat intiemer is.

Nee.
De groep vrienden waar ik mee om ga is behoorlijk groot en er zijn eigenlijk nooit spanningen.
Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat we allemaal gewoon hele chille personen zijn ;]

Oja, even een edit, deze groep bestaat voornamelijk uit jongens, dat zal ook verschil maken, een grote groep meiden zal vast wel drama zijn ja. Vandaar dat ik ook liever met jongens om ga (:

Mijn vriendengroep lijkt soms net GTST. Maar dat komt omdat er altijd relaties zijn en die vind dan die weer leuk enz. Maar er zijn vooral jongens dus drama is altijd snel weer weg. In en grote groep zijn er altijd mensen die elkaar minder of niet mogen. Er zullen dus altijd wel spanningen zijn.

Een meisje uit me klas heeft ook zo’n “vaste groep” van ongeveer 15 mensen, nou altijd gezeik en gevechten enzo =’)

Nee, niet altijd. Mijn vriendengroep bestaat uit zowel jongens en meisjes en er zijn nooit spanningen, gelukkig. Maar wat naninaninani zegt is soms wel een beetje zo, alleen het zorgt niet voor problemen.

Bij ons niet echt. Er zijn wel mensen die elkaar niet zo mogen, en de rest van de groep wel. Maar die doen dan normaal tegen elkaar / praten niet veel tegen elkaar.

Vaak wel… mijn ervaringen dan. Wij hadden altijd als we ergens heen gingen, altijd wel ruzie of iets dat de dag verpestte. Erg jammer. Ik spreek ze nu bijna niet meer, dat is ook zoiets… Ik ben vaak degene die dingen aan ze vraagt hoe het nou gaat met ze. Maargoed. Ik heb nu een kleinere, nieuwe vriendenkring, en daar merk je toch echt dat er veel minder/geen spanning is.

Het ergste is nog dat mijn vriend bijna 19 is en de rest is allemaal 20+. Kun je nagaan hoe kinderachtig ze zijn als ze dat zo doen :pensive:

bluh ja zo jammer want ik spreek nu heel die groep niet meer… was heel vaak wel wat, en ik kan niet zo goed tegen gezeur… er is altijd wat, relaties binnen een groep en dan gaat het uit en wat dan? verder heeft die weer ruzie met zus enzovoort + ik ben ook gewoon uit die groep gegroeid maar dat is offtopic

wij hebben een groep van 7 ‘vaste’ meiden en dan nog wat meiden die er af en toe in en uit springen. En wij hebben ook bijna altijd spanningen en ruzies :’’).

in zo een groep zitten dus heel vaak geen ‘echte’ vrienden?

Ja, het komt wel eens voor, ja.

Is dat met jongens ook zo?