grote presentatie wat nu?!

help me…
vandaag moet ik met nog 2 andere een grote presetatie houden voor alle kader klassen :bored:
maar ik ben zoo bang dat ik wat verkeerds ga doen of nog erger dat ik super rood word :astonished:
ik kan echt geen presenaties geven want ik word zo snel rood en nu is het ook nog voor heel veel klassen te gelijk.!
ik word altijd heel zenuwachtig van te worden…

Goed oefenen, spannend blijft het. En je moet maar zo denken: iedereen zou in zo’n situatie zenuwachtig en waarschijnlijk een rode kop krijgen. Gewoon goed je verhaal voorbereiden als niet een verhaal citeren maar de stof goed in je opnemen, zodat je verhaal in ieder goed is :slightly_smiling_face:.

Goed voorbereiden wat je wilt vertellen.
Dan zal het vanzelf gaan.

^^ dankjewell! x

Zelf heb ik laatst ook een presentatie gehad. Een hele kleine maar het ging vreselijk. Ik heb faalangst.

Gewoon goed voorbereiden dan komt alles goed. :slightly_smiling_face: Bovendien als je toch een foutje maakt, is dat helemaal niet erg. Zij weten toch niet wat jij van plan bent om te zeggen dus hoe kunnen ze denken dat jij iets fouts zegt? Het lukt je vast wel. Succes! :sob::muscle:

Ik vind presentaties ook vreselijk. Maar als ik jou was zou ik goed oefenen en goed voorbereiden, dat scheelt al heel veel. En een foutje maakt niks uit! Veel succes! :slightly_smiling_face:

Ik heb ook heel veel moeite met presentaties. Je moet heel veel oefenen, zodat je zeker weet dat je het goed kunt en dat geeft je meer zelfvertrouwen. Ook kun je het voor je familie en/of vrienden houden, die kunnen je eerlijk advies geven en het is natuurlijk een kleinere en bekende groep.

Veel succes!