Grote poriën of niet?

Hay meiden, ik heb vroeger last van puistjes gehad, nu nooit meer, alleen heb ik op mijn wangen en langs mijn neus een soort puntjes, naar mijn idee zijn het geen mee-eters, want ik weet hoe mee-eters er uit zien, en het is anders, het lijken eerder een soort gaatjes. Wat kunnen het zijn?

Opzich stoor ik me er niet echt aan, want met een beetje poeder zie je er weinig van, maar ik wil graag het optimale uit mijn huid halen, en als ze weg kunnen, graag. Of zouden het grote poriën kunnen zijn? Zijn die te verkleinen? Heb wel eens gehoord van crèmes etc. ervoor, maar helpt dat?

Er zit ook niet echt verloop in die puntjes, ze zitten er altijd, op dezelfde plek. Ze zijn wel een soort van ‘uit te knijpen’ maar het blijft dan een rood/grijsig stipje. Of zouden het kleine littekentjes kunnen zijn van mijn vroegere onzuivere huid?

Ik probeerde net foto’s te maken, maar dat lukt niet echt. Als het echt niet duidelijk is, zal ik alsnog een foto maken. Dankjewel!

Misschien zijn het putjes?

Ik denk dat het inderdaad littekens zijn (als je ernstige acne hebt gehad veroorzaken ze een soort putjes). Ik heb dat ook maar nee je kan er niet echt wat aan doen.

Als je er iets uit kan knijpen, denk ik toch dat het mee-eters zijn? (Al weet ik hier eerlijk gezegd niet zoveel van…)

Hé, dat heb ik ook wel! Maar poriën kun je niet verkleinen, ze zijn altijd evengroot. Maar als er vuil in zit lijken ze groter, omdat er dan dus donkere troep in zit wat een zwart puntje lijkt dan! :wink:

ik heb het ook, en ik heb nog niks gevonden wat er tegen werkt!

same here.

Ik denk dat er vuil in je porien zit, probeer eens een masker dat je porien leegzuigt?

beide, er zit en vuil in (meeeters) en het zijn grove porien. scrub, stoom en neem regelmatig maskertjes (dat zou je huid schoon moeten houden) die porien zullen nooit kleiner worden (behalve met laser behandelingen en al die dure shit)

het kunnen kleine littekentjes zijn, heb ik ook. die gaan vanzelf na een tijdje weg, als het goed is. het kan ook zijn dat het verwijde porien zijn. in dat geval kun je het beste gewoon goed reinigen met reinigingsgel ofzo?

Daarvoor gebruik ik Garnier scrubcreme. Ik heb veel cremes gehad maar deze werkt het beste en 1x in de maand een masker. Elke week is slecht voor je.