grote pigmentvlekken

ik heb al jaren grote pigmentvlekken op mn arm, die loopt door onder mijn oksel langs mn borst, en dan gaat ie nog een stukje naar beneden.
Vroeger zat ik er heel erg mee, ik schaamde me ervoor en droeg ook geen mouwloze shirtjes of v-halzen.

Nogsteeds draag ik niet graag laag uitgesneden shirts, ook al schaam ik me er niet meer voor voor anderen, maar ik vind het zelf gewoon heel erg lelijk.
en ik vroeg me af of jullie misschien weten wat ik er aan kan doen?
en of iemand ervaring heeft met dit en misschien een oplossing.
ik weet dat het gelaserd kan worden, maar dit is weer zo duur <_<

rot voor je! ik heb geen idee. up

ohja trouwens: je hebt twee keer een topic aangemaakt. :slightly_smiling_face:

heb je teveel pigment of juist geen?

Ja idd, iedereen vraagt het altijd.
ik heb btw te veel pigment, dus donkerdere vlekken dan mn huid, en door de zon worden ze nog donkerder.

ja ik kom al zo vaak bij de dokter, en ik denk dus ook dat die meteen aankomt met laseren of iets.

ooh ok dat is niet hetzelfde als wat ik heb dus ik heb geen idee wat je eraan kan doen… ik heb zelf vitiligo dus juist spierwitte vlekken op me lichaam.
maarja indd even vragen bij de dokter als je dat nog niet gedaan hebt

Ik heb het lichter dan mijn eigen huidskleur maar het zit volgens mij op precies dezelfde plek als bij jou!
Je kan idd laten laseren. Verder heb ik geen idee wat je eraan kunt doen.
Maar ik zat er in het begin ook heel erg mee en naar mate de jaren ben ik er een soort overheen gegroeit. Heel soms vragen mensen wat het is en dan kom ik er achter dat veel meer mensen het hebben maar wel een stuk kleiner!

ik heb er ook een op mn knie. hij is niet zo heel groot opzich maar ik vind het ook gewoon niet mooi. ik ben vorige week naar de dermatholoog geweest in het ziekenhuis en die zei dat ik t kan laten weglaseren in amsterdam. daar ga ik volgende week op gesprek :grinning: mijn verzekering dekt alles. dus je kan het proberen! als je zegt dat je er mentaal last van hebt (wat je ook wel hebt, want je vind het vervelend) dan krijg je al het geld terug van de verzekering.

Ik heb het op 1 arm. Ik ben het nu aan het weg laten laseren!

ja ik zat er idd ook al aan te denken om me iets meer aan te stellen, op psychisch gebied dan zodat het gedekt wordt.
want anders is het laseren volgens my heel duur.
zal binnenkort wel even naar de dokter gaan want volgens my is er geen andere oplossing qua zalfjes o.i.d.