Grote neus

Hoi
Ik heb een probleem… Ik heb namelijk best een grote neus en ik kan er ni meer tegen… Bijv als ik op school ben zie ik gwn (bijna) iedereen naar me kijken😪 En nog een voorbeeld bijv als ik naar de winkel loop (dit gebeurde net nog) en ik loop weer terug naar huis zie ik gwn 2 mensen naar me lachen en wijzen…
1x kwam ik uit school en toen wou ik echt zelfmoord plegen… Maar ik kon het niet… Maar eigenlijk wil ik nog steeds zelfmoord plegen…
Wat kan ik doen om van dit zelfmoord gevoel af te komen en om me beter in me vel te voelen? Pls help me😭
(Ben 15 jaar)

Ten eerste is het denk ik een goed idee om eens met de huisarts te gaan praten om een doorverwijzing naar een psycholoog of andere hulpverlener te krijgen. Zelfmoordgedachtes zijn natuurlijk niet goed, en een psycholoog kan je hiermee helpen. Ook met je onzekerheid kan zo iemand je heel goed helpen.
Ten tweede denk ik dat je onzekerheid er voor zorgt dat je dingen ervaart die niet per se zo zijn, zoals dat iedereen naar je kijkt of je uitlacht. Ik herken dit namelijk uit mijn eigen puberteit, toen ik zelf ontzettend onzeker was (toevallig speelde mijn neus daarbij ook een grote rol). Ik dacht altijd dat iedereen achter mijn rug om praatte, mij uitlachte en mij lelijk vond. Maar toen ik eenmaal wat ouder was, sterker in mijn schoenen stond en minder onzeker was, verdwenen al die dingen en bleek dat het grootste gedeelte gewoon in mijn hoofd zat. Doordat je zo met die onzekerheid in je hoofd zit ga je alles op jezelf betrekken. Als bijvoorbeeld twee mensen lachen omdat ze net een grappig verhaal hebben gehoord denk jij dat ze je uitlachen, terwijl dat niet het geval is.
Er met iemand over praten kan heel goed helpen, met bijvoorbeeld vriendinnen of een ouder of ander familielid. Dat soort mensen kunnen je helpen zekerder te worden, en je verhaal kwijt kunnen is ook altijd fijn.

Helemaal met SunriseSunset eens. De eerste stap naar hulp zoeken is altijd moeilijk, maar je zult je uiteindelijk zoveel beter voelen. (:

Thx en ik voel me al wel beter maar alleen omdat het weekend is… Want als ik gwn alleen met mijn familie/vrienden ben voel ik me gwn goed… Alleen niet als ik buiten ben ofzo en het gevoel heb dat iedereen naar me kijkt…

En ik heb er met mijn nichtje over gepraat en het helpt dank jullie wel xoxo💘

Ik ben het inderdaad volkomen met Sunset eens.

Toen ik zelf wat jonger was dacht ik ook altijd dat mensen me aan het uitlachen waren. Als mensen in de trein dan aan het lachen waren wist ik zeker dat ze om mij lachtte enzo. Terwijl ik me nu realiseer dat dat helemaal niet het geval is geweest.

Ben het ook eens met Sunset. Praat er met iemand over dat lucht op en die gene kan je daarna misschien helpen.

Als je der zo erg mee zit kun je misschien je neus contouren met make up waar door je neus minder lijkt. Maar als je het niet fijn vindt op dat te doen is het beter om het niet te doen. Want het maakt niet zo erg veel verschil.