Grote muurcollage van modefoto´s

Hoi allemaal,

Ik heb m´n laatst m´n kamer geverfd (hij was een lelijke lichtgele kleur), en ik heb nu een vrij grote witte lege muur. Ik had het idee om daarop een grote collage te maken met foto’s uit de Vogue. Nou heb ik dus al een stuk of 30 foto’s (zo groot als een pagina) die ik op m’n muur wil plakken, maar ik weet niet hoe ik het precies ga doen.
Ik dacht eerst om ze een beetje scheef en overlappend te plakken, maar ik denk dat dat misschien erg rommelig eruit gaat zien. Ik kan ze ook allemaal naast elkaar plakken en er gewoon nette rijen en kolommen van maken, dat lijkt me opzich ook wel gaaf. Maar niet alle foto’s zijn exact even breed omdat ik ze niet allemaal goed genoeg af heb geknipt (of er zat een scheur in ofzo), dus dan wordt het misschien ook wel rommelig.

Wat zouden jullie doen? Hebben jullie misschien andere ideeën hoe ik het kan doen, wat hebben jullie zelf op je muur? =D

ik heb een collage van ongeveer 1,5 bij 1,5 meter op mijn muur,
en die ik heb ik gemaakt door allemaal mode foto’s uit te knippen en ze dan
allemaal te laten overlappen. maar ik heb ze dus niet recht uitgeknipt,
maar een beetje de contouren van het model op de foto gevolgd.

Misschien kan je ze in allemaal verschillende soorten fotolijstjes doen en die een beetje verdeeld ophangen op je muur :wink:

• in fotolijstjes verdeeld over de muur, een beetje rommelig verdelen zeg maar
  • ze gewoon in ‘rijen’ ophangen, verticaal allemaal naast elkaar plakken, en horizontaal krijg je dan dus geen nette rijen. (hoop dat je snapt wat ik bedoel =p)

Zou ze trouwens niet met plakband ophangen want dan komen ze in de zomer als het een beetje warm is allemaal naar beneden.

Ik heb in mijn kamer ook een muur met colage’s maar ik wilde het niet op de muur plakken.
Dus nu heb ik op grote kartonnen allemaal colage’s gemaakt en die dan op de muur geplakt.
Staat heel leuk, maar als ik jou hoor, je kan beter heel veel tijdschriften helemaal verknippen en niet de hele foto oppalkken.
Maar dat wat je wilt hebben uitknippen dan heb je meerdere vormen.
Anders word het zo statig, gewoon een beetje over elkaar plakken dat het karton niet meer zichtbaar is.
Tip: gebruik een grote foto als achter grond en ga er dan over heen met modellen, kleding, en beauty spulletejs!

Sorry beetje lang verhaal, hoop dat je er wat aan hebt :couplekiss_man_woman:

Ik zou het niet op je muur plakken, maar op karton.
voor als het mislukt, of voor als je het zat bent! :wink:

Ik zou de collage doen, maar wel op een houten plank of karton (hout gaat niet buigen enzo)
Je kan een tijdschrift verknippen en allemaal kleine plaatjes opplakken (wel veel werk) of foto’s uit een tijdschrift halen en die gewoon naast elkaar in rijen plakken, je moet denk ik dan wel een beetje dezelfde kleur/stijl houden…
succes!
XX

hoe plak jij ze op de muur?
kneedgum/plakband blijft bij mij niet echt zitten.
ik heb echt 100 foto’s uitgeprint via de hema van mij, vrienden en familie.
maar ik weet nog niet hoe ik het het beste kan opplakken…
m’n vader vermoord me als ik gaten in de muur maak dus ook geen punaises…
xx

Er bestaat ook magneetverf, je kunt een groot vlak op de muur verven met deze verf, en hier kun je dan je plaatjes/foto’s ophangen, door middel van magneetjes. geen spijkers of iets dus in je muur! :grinning: (je moet alleen wel je muren mogen verfen van je ouders :stuck_out_tongue:)

ik plak gewoon met buddy, en gewoon allemaal plaatjes bij elkaar.