Ik zit op het 3e VWO en ik moet een profielkeuze maken. Ik zit heel erg te twijfelen welke profiel ik ga kiezen. Hoe langer ik er over nadenk hoe erger de keuze wordt. Maar ik heb een groot probleem. Ik ben heel slecht in scheikunde & in geschiedenis. Scheikunde zit in het N&T en N&G profiel en geschiedenis is het E&M en C&M profiel. Dus ik moet een moeilijk vak gaan kiezen, maar welke? Mijn moeder wilt heel graag dat ik een dokter wordt, wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Het enige wat ik weet is dat ik graag met kinderen wil gaan werken, dus welk profiel zou daarbij goed passen?
Dit had ik vorig jaar ook. Ik doe nu n&t terwijl ik pabo wil gaan doen. Ik ben super slecht in geschiedenis. Maar geschiedenis wordt ook super veel en scheikunde niet. De keuze ligt bij jou. Wat wil jij? En niet je moeder of je beste vriendin. Jij gaat voor jou toekomst.
als je iets met kinderen wilt gaan doen kan je beter voor maatschappij profiel kiezen.
Het maakt niet zoveel uit of je een natuur of maats profiel kiest. Je zal toch voor geschiedenis of voor scheikunde hard moeten werken.
En inderdaad. Het is jou toekomst jij bepaalt wat je wilt gaan doen.