Grootste kamer

Hey girls,

Mijn broer is gisteren eindelijk op kamers gegaan en hij heeft altijd de grootste kamer van het huis gehad. Mijn (super vervelende) 15jarige broertje heeft een kleine kamer waar alleen een bed in past en ik heb ook een kleine kamer die vol staat met een kast, bureau en bed.

Zodra mijn oudste broer een stap over de drempel naar buiten zetten was me broertje al zijn spullen al in de grootste kamer aan het zetten. De regel was altijd: de oudste krijgt de grootste kamer. Maar het lijkt of mijn ouders de jongste altijd zijn zin geven en ze zeiden helemaal niets, bom brak los natuurlijk want ik had al allemaal leuke kussentjes gekocht.

Ik wil graag jullie mening, wie heeft bij jullie thuis de grootste kamer en hebben jullie argumenten waarmee ik die snotaap die kamer uitkrijg?
Ik zei al tegen me ouders, als ik straks een vriendje krijg, moet hij mij me broertje in bed slapen toen zei me moeder dat er nooit een jongen mag blijven slapen en een ander argument van mij was, omdat ik bijna 18 word en vaker naar de stad uitga al mijn vrienden bij hem moeten blijven slapen maar toen negeerde ze me gewoon.

kan de muur niet doorbreken worden? zodat jullie van de 2 kleine kamers 1 grote kamer gemaakt kan worden.

Verder toen je broer uit huis ging,is er toen nog iets afgesproken of jij of je broertje de kamer kreeg?

verder met alle respect,je bent bijna 18. en ik snap dat je niet ;leuk vindt. maar ik vindt dat je reageert met snotapp enz. je nogal kinderachtig over komen. Misschien helpt het met een volwassenen gesprek met je ouders en je broertje over hoe en wat?

De kamer zou eerst leeg blijven omdat me broer over een half jaar in Rotterdam gaat studeren en hij woont nu tijdelijk in een kamer in de buurt. (Hij is autistisch en het ging thuis niet meer)
Met mijn broertje valt niet te praten die kan alleen maar schelden en ik en me oudste broer hebben altijd al het idee gehad dat de jongste word voorgetrokken dus ik denk dat een gesprek weinig zin heeft.
Ik ben mede erg pissed omdat broertje een opleiding met leger gaat doen en daardoor 1 week per maand op bivak gaat en dus gewoon weg is.
Hij leert nooit en ik zit altijd op m’n kamer.

Ach, laat hem lekker. In zijn kamer past alleen een bed. Ja, het is vervelend dat hij de kamer gauw in pikt, maar als je ouders er niks van zeggen dan ga er alleen gezeik komen tussen jou en “de snotaap”. Je bent over een paar jaar toch waarschijnlijk het huis uit.

Mijn ouders hadden de grootste kamer. Mijn jongere zusje trouwens de zolder die ook een stuk groter was.
Bovendien vind ik dat eigenlijk je broertje meer recht heeft op die kamer. Hij is 15, jij bijna 18 dus waarschijnlijk blijft hij nog langer thuiswonen dat jij.

Is het een mogelijkheid om van de kleinste kamer een inloopkast of studeerkamer te maken? Ik vind je overkomen als een behoorlijke misgunner tegenover je broertje.

Jullie hebben het allebei heel raar aangepakt. Jij door meteen al kussentjes te kopen voor die kamer, en hij door meteen al zijn spullen erin te verhuizen.
En inderdaad, als het zo’n joch is dat alleen maar scheldt zou ik mij ook doodergeren aan zijn houding.
Maar ik denk dat jullie ouders goed moeten kijken naar de inhoud van jullie kamers. Het is echt wel over het algemeen zo dat meisjes meer hebben. (Meer kleding en andere frummels). Ik vind wel dat jij die kamer moet hebben dan als jij meer dingen hebt waar je plek voor nodig hebt. Maar jouw broertje kan dan toch gewoon jouw kamer nemen? Dan heeft hij toch ook meer plek dan hij eerst had?
Gewoon even een goed gesprek met je moeder en vader houden en kom met veel argumenten.

Ik kreeg toentertijd ook de grootste kamer. Ik had gewoon meer spullen die ik kwijt moest. Mijn kledingkast bijv (de inhoud sowieso) is 4x zo groot.

Nou heel eerlijk gezegd snap ik je wel. Als het altijd ging dat de oudste in huis de grootste kamer had/eerste keus e.d. dan snap ik heel goed dat je nu pissig bent.
Je kan alleen met je ouders in gesprek gaan maar ik denk niet dat daar veel aan te doen is.

Ik snap ook dat dit voor jou niet leuk is. Misschien kun je vragen wat de reden is waarom je broertje de grootste kamer krijgt?

Maar als zij het huis uit gaat kan hij de kamer toch gewoon overnemen?

En wie heeft nu uiteindelijk die kamer gekregen?

Ach des te meer reden dat jij sneller het huis uit gaat en (hopelijk) VEEL meer ruimte krijgt dan je broertje ooit kan dromen :stuck_out_tongue:

Mijn zus had altijd de grootste (zolder)kamer en ik maar een klein kamertje waar alleen een bed in past. Gelukkig zit ik net een weekje op de zolderkamer want mijn zus is het huis uit :upside_down_face: . en nu net mijn voet dubbel geklapt op de laatste tree van de zolder trap (gelukkig onderaan). Echt ik heb een pech met mijn voet dubbel te klappen op de laatste tree…

Maar goed ik ben wel 21… maar helaas door mijn gezondheid ben ik momenteel niet in staat te werken, dus op mezelf wonen moet nog een paar maanden/jaar wachten :frowning_face:

Enne als je toch zo graag die kamer wilt misschien er een beetje een spook kamer maken? :stuck_out_tongue: of google anders eens wat :wink: veel succes :beer:

Waarom zegt iedereen dat zij misgunt omdat zij ‘toch het huis uit gaat sneller dan hem’
Misschien is zij niet eens van plan om over een paar jaar het huis uit te gaan en wilt ze liever thuis wonen tot haar studie en alles af is gerond en haar broertje niet? Kan allemaal.

Ik zou met je ouders gaan praten zonder je broertje erbij. Mocht jij het huis uit gaan eerder dan hem kan hij er altijd nog in. Ik snap wel dat je pissig bent want volgens mij had hij niet eens besproken met jou en je ouders of hij die kamer uberhaupt wel mocht hebben.

Ja okay goed punt. Het slaat eigenlijk nergens op dat hij zomaar de kamer in pikt zonder eerlijk overleg. Jij hebt jaren op die kamer moeten wachten :confused:
Eigenlijk zou jij nu ook (misschien kinderachtig) alles gelijk als eerste in pikken wat jij wilt. :stuck_out_tongue:

Ik vind dat je er een beetje kinderachtig over doet (je broertje heeft het ‘slechter’ dan jij en voor jou zal het waarschijnlijk ook niet meer zo lang duren voor je op kamers gaat) MAAR als de regel altijd geweest is dat de oudste de grootste kamer krijgt dan heb je daar gewoon recht op, klaar. Dan kan je broertje weer in jouw oude kamer gaan, iedereen happy.

Kan je niet samen met je broer als ie een dagje/weekendje thuis is aankaarten bij je ouders dat je vind dat je broertje word voorgetrokken? Met je oudere broer erbij zou het meer indruk moeten maken omdat het op hem verder toch geen invloed meer heeft. Als je er dan een volwassen gesprek van maakt…

Als het kind de boel verrot scheld, altijd al werd voorgetrokken en daar boven op ook nog eens tegen de geldende regel in gaat dan snap ik best dat ze het hem misgunt.