Grootouders vinden

Hallo iedereen,

Dit gaat misschien heel vaag vinden, mar ik heb inmiddels al 13/14 jaar geen contact meer met mijn grootouders van mijn vaders kant. Ik vond ze toen ik 3/4 jaar was heel lief, maar daarna heb ik ze niet meer gesproken. Ik zou graag contact met ze opnemen, maar dit gaat nogal lastig.

Met mijn vader heb ik sinds mijn 6e geen contact mee. Dit is mijn keuze geweest en hier sta ik ook totaal achter. Ik weet wel hoe ik contact met hem zou kunnen opnemen, maar dat is niet veilig voor mij. Vanuit hem kan ik er dus niet achterkomen.

Mijn moeder kent deze mensen niet. Ze heeft ze ook nooit gezien waardoor ik het dus ook niet aan haar kan vragen. Mijn moeder zou ook geen contact met hem willen opnemen.

Aangezien ik zo jong was, weet ik hun naam ook niet. Weten jullie dus misschien hoe ik aan een naam kan komen?

Ik weet dat het nogal onmogelijk klinkt, maar ik hoop dat iemand iets weet. Alvast bedankt!

Liefs

Ik vind het een beetje raar dat je moeder de ouders van je vader niet kent maargoed.

Heeft je vader misschien broers of zussen? Misschien kun je met hun contact opnemen?

Mijn vader had toen mijn moeder een relatie met hem had geen contact met zijn ouders (het ging toen niet goed met hem). Pas 2 jaar nadat ik geboren was en de relatie van mijn ouders over was, herstelde het contact zich. Er was toen geen contact tussen mijn ouders, want dat wilde mijn moeder niet meer. Daardoor heeft ze hun nooit leren kennen.

Hij heeft wel een broer en zus, maar die heb ik nooit leren kennen en weet ik dus geen naam van.

Bedankt voor het meedenken!

Kent je moeder dan wel de broer en/of zus van je vader?

In dat geval kan ik er wel inkomen. Kun je niet zelf nagaan hoe ze heten? Het klinkt stom maar kijk eens als je vader facebook heeft, tussen zijn vrienden of je daar broers/zussen kan vinden. Of vraag inderdaad eens aan je moeder of zij hun namen wel weet?

Weet je de volledige naam van je vader en geboortedatum/stad? Dan zou je zijn geboorte akte op kunnen vragen en daar de informatie van je opa en oma vinden.
En inderdaad via Facebook of bijv linkedin zoeken.

Weet je toevallig of je familieleden hebt aan je vaders kant die overleden zijn? Op die manier zou je in het archief kunnen kijken bij rouwadvertenties in oude kranten. Op die manier zou je misschien achter je grootouders naam kunnen komen.