Groot voorhoofd :(

Heyy ik heb echt jullie hulp nodig,
Ik zit nu net op de middelbare school en het bevalt me wel allemaal. Alleen sinds dit jaar merk ik wel dat iedereen wat meer op zijn/haar uiterlijk let. Helaas ben ik degene met een redelijk groot voorhoofd en wordt hier ook mee geplaagd. Ik kan er niet meer om lachen en wordt er erg onzeker van. Ik hoop dat jullie tips hebben om dit wat meer te verbergen. Ik wil geen pony nemen want dat ziet er echt niet uit bij mij. Hopelijk een reactie x
xX

Ik hier ook last van gehad, en waarschijnlijk denk je nu ‘ja wat heb ik hier nu aan’ maar ik ga het toch even zeggen.
Toen ik net op de middelbare school zat begonnen mensen me ook opeens te plagen omdat ik een groot hoofd had volgens hun. Mij was het nog nooit opgevallen, maar als je er om geplaagd word ga je er meer op letten en word het ‘‘probleem’’ groter dan het is. Ik heb me heel wat jaren onzeker gevoeld om mijn hoofd. Als er foto’s gemaakt werden wou ik altijd dat de foto’s horizontaal genomen werden zodat ik me voorhoofd een stukje kon bijsnijden.
Maar als ik nu in de spiegel kijk denk ik ‘waar heb ik me zo druk om gemaakt?’
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Niks van aantrekken! Ik weet zeker dat als je zou willen, jij ook iets bij die mensen kunt vinden waar jij wat op aan te merken hebt! Dunne lippen, bolle wangen, ongelijke wenkbrauwen, grote/scheven neus. Iedereen heeft íets, maar dat maakt jou juist uniek! Puur omdat zij jou wijzen op je voorhoofd, denk je er nu over na… Kijk naar de dingen die jij wel mooi vindt aan jezelf: je ogen, je uitstraling. Leg daar je focus maar eens op!

Het valt vast wel mee! Pubers overdrijven graag dingen, geloof me.
Ik heb bijvoorbeeld een kaak die lichtelijk naar voren staat, waar ik persoonlijk niet een grote fan van ben maar goed; het is niet anders. Toen mijn vriendin (slechte vriendin, ben er niet meer bevriend mee want ze bracht me alleen maar naar beneden) me '‘apenkaak’ ofzo noemde ging ik er steeds vaker op letten en blaa blaa blaa.

Ze kan de pot op, haha.

En denk aan de reclame die laatst veel te zien was. ‘‘Wat jij niet leuk vind aan jezelf, kan een ander juist aantrekkelijk vinden.’’

Als je er echt wat mee wil doen, kan je proberen om je gezicht een beetje te contouren, maar zoals hier boven al wordt gezegd, het is vast niet nodig!

Vaak is het zo dat één iemand maar wat roept, en de rest daar gewoon in mee gaat ookal is het eigenlijk helemaal niet zo. Ik heb vaak genoeg gehoord dat iemand gepest werd en dat ik gewoon niks kon bedenken bij die persoon waarom die gepest werd.

Bedenk: Die opmerkingen zeggen meer wat over hun rotpersoonlijkheid dan jouw uiterlijk! Zij laten hierdoor juist zien dat ze ontzettend kinderachtig zijn.

Waarom is er hier geen like knop! :bowing_man:

Daar wil ik nog even aan toevoegen, vaak zijn de mensen die beginnen met pesten, degene die het onzekerst zijn over zichzelf, waardoor ze een ander slechter willen laten voelen, zodat zij zich beter gaan voelen… Gewoon niks van aantrekken dus!

denk aan tyra banks :wink:

Contouren