Groot spel

Lieve meiden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik zit op scouting en aankomend weekend hebben wij een ‘groepsweekend’ dit betekent dat wij met alle kinderen van onze groep een weekend activiteiten gaan doen.
Nu zit ik in de organisatie en is aan mij gevraagd of ik een spel wil uitzetten.
Het thema is ‘Waar is Wally?’ en ik zat te denken aan een mutsenkwartet, alleen hoe ga ik dat doen met 75 kinderen? Het doel is uiteindelijk dat de kinderen op het einde een muts en bril krijgen als beloning.

Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen, want ik zelf schiet helemaal in de stress omdat ik er nu al een paar weken over zit te brainstormen en ik er nog steeds niet uit ben…

Bij onze scouting is vlaggenroof altijd een top spel. (ipv vlag nu een ‘wally’ muts)
Anders levend stratego, met mutsen ofzo

Kun je ze niet in groepjes verdelen? Dat je dus niet telkens een kwartet moet doen met 75, maar bv met 4?

Je kan ook een puzzel maken met hele grote stukken van een bril en een muts. Er zijn meerdere wally’s (spelbegeleiders) en die hebben allemaal een stukje van de puzzel bij zich die de kinderen moeten verdienen door middel van een spelletje.

Als ze een spelletje goed meespelen krijgen ze het reuzepuzzelstuk en gaan ze op zoek naar een volgende wally die verstopt zit over het terrein.

Zo hebben ze na een tijd alle puzzelstukken om de puzzel te maken.

Eventueel kan je ook de kinderen verdelen in groepen en meerdere puzzels maken… Moeten ze tegen elkaar zo snel mogelijk de puzzel vervullen ofzo.

Wat bedoel je met een mutsenkwartet.?

Een soort zeskamp idee, misschien?