groot probleem, who can help?

hoi,

mijn vriend en ik hebben al een paar maanden seks, alleen nu is zijn pa erachter gekomen dat we seks hebben. dus hij dreigt er nu mee om naar mijn ouders te gaan omdat hij vindt dat ik te jong ben, ik ben 16. ik wil absolut niet dat hij het zegt tegen mijn ouders, dus morgenavond gaan mijn vriend en ik met hem praten. maar stel dat hij nou zegt dat hij of ik het tegen mijn ouders moet vertellen. hoe kan ik dan het beste reageren en als ik het tegen mijn ouders moet zeggen, hoe doe ik dat?
mijn ouders zijn gelovige, so am i, dus als ze horen dat ik nu al seks hebben, bestaat er een kans dat ik hem niet meer mag zien.
alvast bedankt

Ik vind het eigenlijk nogal raar dat hij er mee naar jouw ouders wil gaan, ik bedoel het zijn nou niet bepaald zijn zaken ofzo.
Anyway, het enige wat je kan doen is denk ik heel volwassen, rustig en beleefd blijven en vragen of hij het niet wil vertellen.

En trouwens, je zegt dat je zelf ook gelovig bent, waarom heb je dan toch seks?

ik ben wel gelovig maar in vind het onodig om zo lang te wachten en ik zie er niks in. waarom geen seks hebben met degene van wie je houd als je al weet dat je met hem verder wil gaa

Praat er met je ouders over. Niet dat je het al hebt gedaan, maar dat je het ooit wel voor het huwelijk wilt doen.

Opzich lijkt het me heel normaal dat je seks met hem heb. Je bent 16 en als je al een poosje met hem heb en van hem houd zie ik niet in waarom niet

Hoe oud is je vriend?

mijn vriend is 22 en wordt over 7 maanden 23

Zijn vader heeft er in principe helemaal niets mee te maken of jullie seks hebben. Seks is een privézaak, en zo lang er niets raars aan de hand is (bijv. verkrachting ofzo) vind ik niet dat hij zich ermee moet bemoeien!

Praat hier over met hem, maar wel natuurlijk op een rustige en volwassen manier. Hij zal het moeilijk vinden, maar hij moet er toch echt gewoon aan wennen dat jullie een eigen (seks)leven hebben en dat hij zich daar niet op zo’n rare manier mee hoeft te bemoeien :slightly_smiling_face:

Dan snap ik al helemaal niet waarom die pa zich ermee bemoeid wow.

vertel het verhaal over je geloof, ik vind t best apart van die vader, het lijkt net of hij je wilt dwingen. Je mag zelf toch weten of je het verteld of niet …

wat een klote situatie. ik snap echt niet dat zijn pa zich met het seksleven van zijn 22jarige zoon bemoeit…

Dit dus. Als je ouders er open over kunnen praten vind ik dat je ze het best kunt vertellen voordat je “schoonvader” het aan je ouders meldt.
Ik vind het trouwens wel heel kinderachtig van die man dat hij zich daarmee bemoeit. Het zijn zijn zaken immers helemaal niet, het enige dat hij kan doen is doen alsof hij niks heeft gezien/gehoord of tussen neus en lippen door vragen of het lekker was en of jullie het wel veilig doen of dat hij vast zichzelf als aanstaande opa kan zien. Als mijn ouders me zouden zien seksen met een jongen dan zouden ze hooguit aan me vragen of ik het wel veilig doe, maar ik weet niet hoe jouw ouders zijn.

Voor de mensen die zich afvragen waarom zij wel seks heeft als ze ook gelooft: niet iedereen gelooft even sterk in een geloof. Ik ken een aantal christenen die geen seks voor het huwelijk willen hebben, maar ik ken er genoeg die zo iets hebben van “als het goed voelt dan voelt het goed en dat vind God vast ook wel goed”. Dat je ouders seks voor het huwelijk niet goedkeuren wilt niet automatisch zeggen dat als jij ook gelooft in diezelfde God dat je dan ook gelijk geen seks voor het huwelijk goedkeurt.

Bedoelt ie niet dat hij jou te jong vind om met een 22jarige sex te hebben? Dat zou ik me nog ergens kunnen voorstellen, er is natuurlijk wel 6 jaar verschil.

Maar voor de rest snap ik niet waar die vader zich mee bemoeit.

Ho ho ho,
wacht even,

jouw vriend is 22,
jij bent 16,
je bent gelovig opgevoed.

ik vind de reactie van de vader van je vriend een beetje overdreven, het zijn absoluut zijn zaken niet maar de situatie is wel een beetje raar, vind je niet?
heb een goed gesprek met hem en vertel waarom jullie het nu al doen.

Ik zou zijn vader uitleggen waarom je niet wilt dat je ouders het weten, en daar moet hij respect voor hebben. Het zijn ten eerste absoluut niet zijn zaken, en ten tweede is zijn zoon 22. Come on.