Groot probleem: luizen

Ik heb al een erg lange periode last van luizen. Het begon toen mijn zusje van basisschool verandere en ik naar de middelbare ging. Ik kreeg luizen van haar en deed er alles aan om het weg te houden. Helaas is mijn zusje niet zo en doet ze er helemaal niks aan. Nu 2,5 jaar later zit ik nog steeds met het probleem. Alles geprobeerd om het weg te krijgen en weg te houden! Ondertussen is mijn beste vriendin ook besmet en doet er helaas ook niks aan! Iemand tips voor me om niet besmet te raken door vriendin/zusje?

ehm je ouders inschakelen? Het hele huis moet sowieso gedaan worden, kussens, dekbed etc.

Je hebt toch ouders?
Haal gewoon luizenshampoo, dan is het zo weg. Met luizen hoef je echt geen 2,5 jaar rond te lopen.

heb niet al 2,5 jaar achter elkaar luizen. Na ongeveer 2 maand geen luizen komen ze weer terug mede dankzij dat mijn zusje er niks aan doet. Gebruik ook regelmatig luizenlotion/shampoo.

Je zusje doet er niks aan? Daar moeten je ouders dan toch wat aan doen?

oooh op die manier :stuck_out_tongue:
Maar dan nog, gebruikt je zusje ook luizenshampoo? Want bij haar komt het dus vandaan. En weten je ouders ervan dat jullie steeds luizen hebben?

zusje gebruikt het ook, kamt alleen haar haar niet goed door waardoor het helemaal geen nut heeft. Ik loop telkens achter haar aan te schreeuwen dat ze er wat aan moet doen maar het helpt niet echt. Als we er wat van zeggen word ze boos en gaat ze naar haar kamer of zegt ze dat we alleen maar zeuren. Ze heeft vanmiddag er weer spul ingesmeerd, hopen dat het dit leer wegblijft!

Bij mij ging het ook slecht weg, je moet wel wisselen van shampoo regelmatig anders worden ze imuum voor het stofje. Veel kammen denk ik maar. Ik had in Duitsland een hele vette shampoo die het uiteindelijk heeft weggehaald. Veel succes iig

Maar je ouders moeten er toch achteraan gaan bij je zusje? Ik zou ook niet elke keer staan te springen om m’n haren grondig door te kammen. Vooral omdat je zusje nog op de basisschool zit vind ik het niet haar verantwoordelijkheid, maar die van je ouders.

als ik een zusje had die zo zou doen zou ik dr hoofd kaalscheren :")

Dit.

Doen je ouders hier niets aan dan? Ik vind het persoonlijk hun verantwoordelijkheid om je zusje er op te wijzen dat ze zichzelf moet verzorgen.

Paar tips, ik herken dit !

1. Heb een eigen borstel, leen deze niet uit en gebruik ook geen borstels van anderen. ( Algemeen, ook als je dus geen luizen hebt )
  2. Een keer per week je haar met luizenshampoo behandelen ( Als je dus steeds periodes hebt met luizen )
  3. Elke dag je haar met een luizenkammetje kammen.
  4. Als je luizen hebt, stop je je jas in de vriezer of in een zak voor twee weken, stop knuffels in een zak, verander kussenslopen om de twee dagen.
  5. Knuffel je zusje maar voorlopig even niet, en kom niet te dicht bij haar. Misschien heel stom en moeilijk maar als zij steeds luizen heeft en niks er aan doet…

Ik weet niet of wat je aan deze tips hebt, maar je kan misschien ook kijken om naar een luizenkliniek te gaan. Dit is bijvoorbeeld een bedrijf die dat doet :
http://luizenkliniek.nl/vestigingen-2/

Probeer dit onderwerp aan te kaarten bij je ouders en betrek je je zusje erbij.

Ik heb ook een half jaar met luizen gezeten, duizenden dingen uitgeprobeerd. Maar kammen hielp toch echt het beste. Elke dag kammen door droge haren hielp bij mij het beste, mijn ouders kammen altijd want zelf kan ik niet goed bij mijn achterhoofd.
En wat je zusje en vriendin betreft, die meten er ook echt wat aan doen. Anders blijven de luizen van hun hoofd naar het jouwe verhuizen.

Ik krijg hier jeuk van :’)

aaaahhh ja herkenbaar…
Ik heb er ook erg lang last van gehad. Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is: kammen kammen kammen kammen kammen. En daarna tea tree oil uitwrijven in je handen en op je hoofdhuid masseren. Daar houden ze niet van.
Smeer het anders ook in het haar van je zusje als ze slaapt hihi!