Groooots liefdes dilemma!

Lieve mensen,
Ik zit inmiddels al een paar weken met een dilemma en ik weet nog steeds niet wat ik er mee aan moet en toen kreeg ik de geweldige ingeving; jullie om hulp vragen! Het gaat om het volgende;

Ik zit nu in het 3e jaar vwo en heb een nieuwe klas. Met een van de jongens was ik wel al bevriend maar ik kende hem nog niet zo goed, ik heb hem nu de afgelopen drie weken leren kennen en ik begin hem steeds leuker te vinden, wat het opletten in de lessen er trouwens niet gemakkelijker op maakt. In ieder geval, ik heb in tijden niet iemand meer écht leuk gevonden, en dat hebben mijn nieuwe klasgenootjes gemerkt! Vandaag was my worst nightmare; er hebben 3 mensen mij gevraagd of ik de beruchte jongen leuk vond! En aangezien ik altijd (ja, het klinkt heeeel suf) eerst wil weten hoe de jongen die ík leuk vind over míj denkt wil ik niet toegeven dat ik hem ook leuk vind, ik heb alle beweringen van mijn klasgenoten dan ook volleeeedig ontkend. Ik krijg namelijk geen hoogte van hem; in onze nieuwe klas hebben kennen we allebei niet zoveel mensen behalve elkaar, we gaan dan ook veel met elkaar om, we zitten echt heel veel lesuren naast elkaar en praten écht aan één stuk door en we hebben zooo erg dezelfde humor dat ik echt elke les over de grond rol van het lachen (totdat ik er word uitgestuurd :S), maar ik weet dus niet of hij mij gewoon leuk vind als goeie vriendin, of meeer dan dat…

Over 2 weken gaan we met de klas op kamp. Stel dat ik dan nog steeds hetzelfde voor hem voel… moet ik bekennen, afwachten wat hij doet? HELP!!! I know, mijn hele verhaal klinkt ontzettend wanhopig maar ik zit er echt mee, ik denk de hele dag na over wat ik met mijn gevoelens moet doen, ik vind namelijk helemaaaaal niet snel een jongen echt leuk!
Hopelijk krijg ik van een van jullie (of het liefst meerdere) een heel goed advies waar ik iets mee kan.
Alvast enorm bedankt voor de aandacht.
Hopelijk hebben jullie om me gelachen, om me gehuild en het allerbelangrijkste; hopelijk hebben jullie je in mij kunnen verplaatsen.

Liefs en groetjes, Ginger

Hij is trouwens niet knap, goed gekleed, leuke lach.
We hebben veeeel oogcontact en hij heeft gevraagd of ik hem bijles wil geven in Natuurkunde.

En ja, ik ben over dit probleem heeeel erg onzeker

Sorry, even vergeten erbij te vertellen!

Als de dingen die jij zegt waar zijn, ziet hij jou volgens mij ook wel zitten. (bijles geven = samen zijn)
Maar jongens zíjn en blíjven complexe wezens dus, vertel het hem gewoon. op een goed moment. Begin anders met jaaaaa ik vind iemand leuk. jaaaaaaaaaa hij zit hier in de klas, jaaaaaaaaaa hij zit voor me. (hij dus.) kijken hoe die reageert. En als het niet wederzijds is, naja jammer, maar dan heb je toch een mooie vriendschap! En dan kom je er ook wel weer overheen. en de vriendschap gaat efcht niet zomaar over als het hem op zo’n manier verteld. Maar vertel het hem wel.

Haha, volgens mij heb je beet. Ik ken niemand die zomaar bijles vraagt, tenzij het voor 1 op 1 time is en oogcontact betekent meestal iets! Er is natuurlijk een kan dat het niet zo is, niet dat je dan zegt: maar die trut op girlscene zei van wel, haha :’)
Ik zou als ik jou was er op los gaan met flirten (check de flirt topics) en kijken naar die beruchte dingetjes: als hij je moves kopieerd, lacht om je niet grappige grapjes, veel oogcontact, enz. En dan moet je gewoon de sprong wagen: niet geschoten is altijd mis. En het is kut als het verkeerd gaat, maar daar kom je ook overheen!!

Goodluck!

Ik sluit me aan bij hierboven.

Helemaal eens met hierboven.
Jongens gaan echt niet aan meisjes vragen om bijles. Dat doen ze gewoon niet, of ze vinden je leuk! Je zit altijd naast hem en jullie kunnen goed opschieten, vraag gewoon een keer of jullie iets af zullen spreken. Gelijk kijken naar hoe hij reageert, enthousiast? Dan zit het wel goed :slightly_smiling_face: Dat denk ik sowieso wel ;p.

Aah, ik hoop dat hij je leuk vind :slightly_smiling_face:

Maarja, je moet het dus aan hem vragen, ik ken hem natuurlijk niet.

Heeeel erg bedankt voor alle tips, ik ga er helemaal op los flirten!
En inderdaad, ik moet het hem op een goed moment gewoon vertellen.

Nieeeet aan je klasgenootjes vertellen, dat gaat alleen maar fout :’) Maar volgens mij ziet ie je wel zitten… vooral die bijles klinkt wel verdacht, hehe.

subtiele hints, dat is ook een goeie durange, thanks!

omg, dat heb ik precies hetzelfde.
dan is het de dag erna of dezelfde avond en dan ztelkens een vriendin ‘je had t wel erg gezellig met hem he, vind je em leuk?’
en om welke jongen het ook gaat mijn antwoord eindigd altijd met nee. zo dom maar ik heb altijd iets van dalijk weetie het :O.
niet dat je dar dood van gaat hoor, maar dan kan je tuurlijk moeilijk vrienden blijven als je hem toch niet zo heel goed kent.
zo dat was mijn verhaal. geen idee wat jij gaat doen maar als je er echt iets van wilt maken moet je iets ondernemen want al mijn jongens vliegen het raam uit door mijn stomme antwoorden.

Laten die jongens die hints nou nooit doorhebben.

sluit me er helemaal bij

haha om te beginnen vind ik je verhaal zo schattig!
ik weet niet maar mensen komen altijd zo leeuk over als ze verliefd zijn :grinning:
ik heb eigenlijk wel het idee dat het wat kan worden!
gewoon een beetje af en toe hints geven die bij gewoon een vriend niet zou geven, en dan kijken hoe hij reageert.
oh en succes op het kamp dan maar!