Grooooote fout!

.

Ik heb ook heel veel gespijbeld.
Tot alles in eens uitkwam…
Misschien is het wel beter als je ouders er achter komen want sinds dat bij mij gebeurde heb ik bijna niet meer gespijbeld en gaat het een stuk beter op school.
En als het beter gaat krijg je er misschien ook meer plezier in.

Ik denk dat het minder hard aankomt als je het ze zelf vertelt, dan als ze het op school moeten horen.

ik durf het niet te vertellen, daarom weet ik niet wat ik moet doen behalve het vertellen dan.

Ja mee eens.
Je kan het beste gewoon zelf vertellen dat ze er achter moeten komen.
En ook de reden waarom vertellen. Ook al durf je het niet, daar moet je toch over heen zien te komen hoor, maar ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook best veel gespijbelt, en vertelt tegen mijn ouders dat de lessen uitvielen, op een geven moment had ik het wel vertelt want zeker wel dat ze er achter zouden komen! misschien ook met een contactpersoon op je school eventueel praten?

Je kunt beter eerlijk zijn tegen je ouders dat je je niet prettig voelt op school, ik vertelde het mijn ouders ook niet en ben toen geschorst, omdat ik alles opkropte etc. en nu mijn ouders het weten gaat het veel beter! ^^

Idd, je moet het sowieso tegen een van de 2 eerlijk vertellen.
Aangezien je ouders er sowieso wel achter komen,
lijkt het me handiger om het aan hen te vertellen.

Een andere oplossing weet ik niet…
Behalve hopen dat je ouders niet al te erg doorvragen over die uitvallende lessen enzo,
en dat ze niet over die ‘activiteitenweek’ beginnen.
Maarja, als het dan uitkomt is het nog erger waarschijnlijk :S

het klinkt zooo makkelijk! je kunt beter eerlijk zijn en je moet het vertellen! maar als je het dan moet doen denk ik heel anders dan dat ik het lees en bij mezelf denk dat ik het ga vertellen…

Zoals iedereen al zegt, misschien kan je beter het gewoon eerlijk vertellen, en ook vertellen dat je je niet prettig voelt!
In ieder geval, heel veel succes.

Dan ga je naar je mentor toe en vraag je een gesprek aan samen met hem/haar en je ouders? Of je laat je ouders er gewoon achter komen op de ouderavond.

Je moet t wel echt vertellen, anders wordt het allemaal veel erger.

gwn vertellen !!!

Als je het niet verteld komen ze er later achter, en dan kan je er op rekenen dat ze boos worden omdat je hebt gespijpeld, maar óók omdat je tegen ze hebt gelogen. En je moet niet denken dat ze er misschien niet achter komen, want je school verteld dat je vaak ziek bent en dan komt het er uit. Daar komt bij dat als je het ze eerlijk verteld ze er misschien nog een beetje begrip voor hebben. Wees gewoon even sterk en vertel het!

ECHT vertellen, en zo snel mogelijk.
Dat lucht echt op, doe het nou maar gewoon!
Als ze er op school achterkomen, ben je flink de lul. en dan niet alleen bij je ouders, ook gelijk bij de leraren.

Ik snap je best hoor!! Ja idd zeg het gwn anders gaat het niet gOedd…
Misschien begrijpen je ze wel als je zegt dat je je echt niet thuis voelt op deze school… xoxo suc6!!!
:four_leaf_clover:

Hoe wil je het dan aanpakken?..
Je kan het gewoon beter eerlijk zeggen hoor, mét uitleg waarom ofcourse

ik zou op school niks gaan vertellen als ik jou was.
maar je kunt je ouders wel eerlijk zeggen dat je je niet thuis voelt op deze school en opbiechtne dat je een paar dagen hebt gespijbelt,
van die ‘activiteitenweek’ zou ik dan niet gaan vertellen, maar iig van een paar dagen ofzo.
succes drmee. x

waarom niks op school vertellen?
ik ben benieuwd:P
bedankt voor je reactie!

nouja, als je het je ouders verteld heb je ook veel kans dat ze het alsnog tegen school zeggen. ikbedoel; als je je niet goed voelt op school moet er toch wat aan gedaan worden. (waarschijnlijk zullen zij dat denken) en ook dat je met de concequenties om moet leren gaan ofzo. (ouders logica, al begrijp ik het wel.)

maarja, ik zou het wel eerst je ouders vertellen ja, aangezien dat je voogden zijn &zo. Misschien is het moeilijk maar het is beter dat je het verteld dan dat ze er via een omweg achter komen.

zoals je al verteld is kan je het beter aan je ouders vertellen, als ze het via de school te weten komen wordt het er niet beter op