Groeten

Heey meiden,

Heel vaak zie ik dat er meiden zijn die (mijn) ouders niet begroeten of dan kom ik iemand die ik een beetje ken tegen op de fiets en dan draait diegen zn hoofd weg ofzo.

Ik vind het altijd héél erg aso als mensen niet groeten. Ook bijvoorbeeld de buurkinderen die hier NAAST mij en TEGENOVER mij wonen. Waar ik zelfs heb opgepast. En die groeten mij nooit. Of alleen als zij daar zin in hebben.

Ook met sommige buren is dat zo.

Heel vaak zeggen mensen: Ze zijn verlegen. Maar dan denk ik echt: Onzin. Groeten kost niks, en je hoeft echt geen half uur een praatje met mij te maken maar je kan toch wel eventjes knikken, je hand opsteken of eventjes hoi! zeggen?

Ik kan me hier mateloos aan irriteren en vind het uitermate asociaal. Ik groet altijd iedereen die ik tegenkom die ik ken, gewoon eventjes ‘hoi’ of ‘hallo’ zeggen. Is dat nou zoveel gevraagd?

Oke nu ben ik benieuwd hoe jullie hier over denken. :stuck_out_tongue:

kleine moeite toch

hetzelfde :stuck_out_tongue:

Dan denk ik zo van: Ja, een praatje hoeft niet maar een hoi kost ook niets hoor.

Ja precies, of vriendinnen die bij mij thuis komen. Ze lopen naar binnen en zien mn ouders en zeggen niks. Ik woon niet alleen thuis hoor, denk ik dan. En mn moeder zegt dan altijd heel overdreven: DAG ‘(NAAM)’…

En dan is het echt zo van: oohh ehhh hoii…

Overigens zijn niet al mn vriendinnen zo hoor maar sommigen, dan denk ik echt kom op zeg!

Nou dan ben ik volgens jou ‘asociaal’ want ik groet lang niet iedereen die ik ken. :’) Meestal wacht ik af of de ander groet en dan groet ik terug. Ik ben altijd bang dat mensen niks terug zullen zeggen of het dom vinden dat ik ze groet, vandaar dat ik daar vaak wat terughoudend in ben. Echt goede bekenden, klasgenoten, vrienden, vrienden van m’n ouders etc. groet ik wel altijd.

Wat ik wel ontzettend irritant vind, is mensen die op Facebook/Twitter wel met je praten/op je reageren en dan in het echt geen hoi zeggen of net doen alsof ze je niet kennen…

Oh ouders van vrienden groet ik ook altijd als ik daar thuiskom, ik vind het nogal vreemd als je die volkomen gaat negeren of zo. :’)

Niet mee eens. Ik groet ook niet iedereen. Bij sommige mensen heb ik er gewoon geen zin in, omdat ik ze niet mag oid. Dan kijk ik gewoon stug de andere kant op. Ook zie ik soms mensen en dan weet ik niet of ze mij zien en dan om over de straat heen hoi te gaan roepen vind ik dan ook weer zo wat. Ook weet ik soms niet of de ander hoi ofzo zou zeggen, omdat ik ze wel ken, maar nou ook weer niet zo heel goed, dus dan doe ik het soms niet. Hoewel ik de laatste tijd er wel veel makkelijker in ben geworden.

jaa inderdaad, dat heb ik ook wel. wacht meestal tot de ander hoi zegt. xd
maar echt goeie bekenden groet ik wel gewoon. niet zoveel moeite toch. (:

@ hierboven. Nee je hoeft ook weer niet mensen per sé te groeten waar van je eigenlijk niet goed weet of ze hoi terug zullen zeggen of dat je niet goed weet of ze je wel kennen. Maar ik bedoel gewoon je buren/kennissen/klasgenoten/vrienden van je ouders idd, die je tegenkomt op straat ofzo. Daarvan weet je gewoon dat ze je wel kennen. :stuck_out_tongue:

Ik wacht vaak met groeten bij mensen die ik niet echt helemaal ‘het’ vind, ik ken er nogal veel die je dan gaan uitlachen.
Maar bij andere mensen doe ik het altijd, is gewoon beleefd. Ik zeg ook altijd netjes gedag.

Ja ook met gedag zeggen. Als vriendinnen dan naar huis gaan vind ik het onbeleefd als ze niet even tegen mn ouders ‘tot ziens’ zeggen. Ik woon niet alleen thuis hoor.

De vrienden van mijn vriend groeten me op school ook soms gewoon niet. Dan denk ik echt, hoe moeilijk is het nou om even je mondhoeken op te trekken.
Een hallo hoeft nog niet eens, een kleine glimlach is al genoeg.

Het is gewoon stoer doen, lekker arrogant. Echt onvoorstelbaar.

upjee

Als mijn beste vriendin naar mij toekomt, groet ze me moeder en stiefvader ook nooit, dan loopt ze bijvoorbeeld gelijk naar boven en als we dan naar beneden gaan is het van ooh hooi! Gelukkig gaat het nu wel wat beter, maar ik vind het ook echt associaal, dat hoort niet.

Gelukkig zijn mijn vriendinnen niet zo die zeggen meteen “Hoi!” Ook als ze mijn ouders tegenkomen en ik ben er niet bij ofso.

] over het algemeen doe ik het wel, maar ik vind het ook wel netjes als iemand tenminste laat zien dat ie je ziet… indd een beetje aso, maar soms heb je van die dagen…nouja dan ben ik gwn sago :slightly_smiling_face:

Hier groeten we zelfs nog mensen die we helemaal niet kennen.
Als ik met de hond ga wandelen en ik kom mensen tegen die ik niet ken zeg ik ook gewoon even hoi ofzo.
Zoiets doe ik alleen niet als ik in de stad ben haha.