groepjes maken

Hoi meiden,

Morgen gaan we groepjes maken voor de slaapkamerindeling voor als we op kamp naar de Ardennen gaan. Alleen voor de groepjes maken ben ik heel erg zenuwachtig. Ik ben bang dat iedereen van tevoren al indelingen heeft gemaakt, maar mij er niet bij hebben betrokken. Ik ben namelijk niet met iedereen even goede vriendinnen. Nu ben ik dus bang dat alle ‘leuke’ mensen bij elkaar in een kamer gaan, en dat ik er niet bij pas.
Hebben jullie tips hiervoor, en ook om minder zenuwachtig te zijn, ik wil namelijk niet mn hele avond hierdoor laten verpesten, terwijl het pas morgen is:(
liefs

gewoon op je af laten komen, en niet overal een topic van maken

Heb je niet één iemand in je klas waarmee je kan afspreken dat jullie bij elkaar willen? Je kunt altijd bij je leraar aangeven dat je heel graag samen wilt omdat je verder eigenlijk niemand hebt. Daar zal hij vast wel rekening mee houden.

Anders mail je je leraar (mentor???) nu toch alvast dat je echt heel zenuwachtig bent en dat je je zorgen maakt. Dan weet hij dat morgen en dan kan hij daar rekening mee houden.

Je moet met iedereen samen kunnen werken dus als je met minder leuke mensen zit is dat alleen maar leerzaam. Ik snap dat het minder leuk is, maar als je straks gaat studeren heb je ook lang niet altijd keus met wie je in een groepje zit.

Met mensen die je niet mag op een kamer liggen vind ik toch wel een ander verhaal.

OT: ik begrijp je heel goed, dat soort problemen had ik vroeger ook constant. Ik zou zeggen, neem het initiatief en vraag alvast wat mensen met wie je graag op een kamer zou willen zitten. Vroeger liet ik het altijd alleen maar op me af komen, maar dan gebeurde er juist niets. Vaak vinden mensen het sowieso al leuk als ze ergens voor gevraagd worden.

Waarom mag hier geen topic over gemaakt worden?

heb je niet 1 goede vriendin? daarmee afspreken dat jullie sowieso bij elkaar gaan.

Vrij dom, ik heb het gewoon compleet verkeerd gelezen. Vergeet mijn reactie, haha!

Ik heb dit ook gehad maar het is uiteindelijk toch goed gekomen.
Weet je al met hoeveel personen je op een kamer komt? Misschien kun je dan aan mensen vragen met wie ze samen gaan en als er dan nog plek is kun je vragen of je bij hun op de kamer mag.

Ik heb dit vroeger ook vaak genoeg meegemaakt en ik weet precies hoe je je voelt!
Ik zou zeggen: Praat erover met je leraar, ga morgen anders even iets eerder naar school om te vragen of je even mag praten met je mentor

Ik snap wel dat dit erg moeilijk is. Als er maar 1 iemand is die vervelend tegen je doet kan dat vaak heel de klas meetrekken. Maar het beste is natuurlijk het op je af laten komen en proberen te regelen dat je in ieder geval niet met de ergste mensen in het groepje komt.

haha ja klopt, hopelijk heeft ze het naar haar zin.

Ik vond dit vroeger ook altijd een hel…