Groepjes in jullie klas?

Hoi,

Ik vroeg me af of er veel mensen in een klas zitten die echt ´groepjes´ heeft, zoals de popiejopie´s, de losers, de nerds, de sporters enz.

Bij mij is dat niet zo, maar zijn er veel met zo´n klas?

p.s.: Ik wist niet of het bij school of bij lifestyle moest, sorry als het verkeerd staat!

ja wij opzich wel :’)
allochtoonse jongens, blanken, de sukkels, de drukste meiden, de meiden van het vwo die naar havo gezakt zijn en de schijnheilige bitches :grinning:

Ja. Heb ik gehad in elke klas waarin ik zat. Ik denk dat dat in iedere klas wel is. Misschien niet zo opvallend als de categorieën die je hier opnoemt wantja, wat zijn nou die “echte groepjes”, maar je gaat toch met de mensen om die je leuk vindt en met wie je een connectie hebt. Al is het maar met de meiden in je klas die van nagellak houden. Bijvoorbeeld.

bij mij in de klas zijn er wel groepjes…

Ow haha bij mij niet echt. Er zitten wel mensen meer bij elkaar ofzo ja, maar niet echt groepje, groepje, groepje. Vreemd dan, eigenlijk, dat wij dat niet hebben…?

Bij mij in de klas zijn wel groepjes. Maar het is niet zo dat het ene groepje allemaal donkere mensen zit en de andere blanke mensen. Of nerds en populaire mensen. Gewoon gemengd. Maar de klas kan wel goed met elkaar opschieten!

Ja meer dat dus

op de middelbare school was het heel duidelijk en hoorde ik kennelijk bij de nerdo’s ofzo ;p dat zei iemand een keer dat wij echt het geek groepje waren, terwijl wij alleen maar dom en achterlijk deden… En ja toen was het niet leuk zo veel groepvorming, maar nu op hbo eigenlijk niet meer. veel leuker :slightly_smiling_face:

ik hou niet zo van groepjes vorming

Ik hou eigenlijk wel van groepsvorming. Je gaat dan met de mensen om waar mee je het meeste omgaat en je op je gemak voelt. Tenminste dat heb ik. De andere van andere ‘groepjes’ zijn ook heel aardig, en ook grappig. Maar ik voel me er niet altijd op me gemak.

bij ons wel

de populaire mensjuhs
de bitches
de nerds
de stille
de jongens haha
en de normale (zit ik bij en beetje bij de stille)

Bij ons ook. We hebben groepjes en ook ‘‘sub-groepjes’’.
Groepjes bij ons in de klas:
Popie’s die kan je weer verdelen in 2 groepen: De bitches en nja, de ‘‘leuke jongens.’’
De ‘‘normale’’ jongens
De ‘‘wat minder populaire meisjes’’ (Zit ik in Xp)
Die kan je weer verdelen in een spontaan groepje en in een stil groepje. Ik zit een beetje in alle twee
De sukkels
De stille mensen (met name jongens)

Groepjes bij ons uit de klas. De bitches zijn het ergste. De ‘‘leuke jongens’’ zijn als je hoort gewoon leuk :stuck_out_tongue:

Maar ook al zijn er groepjes bij ons, onze groep is wel close :slightly_smiling_face:

Wij krijgen iedere tien weken een nieuwe klas met tien mensen, dus groepsvorming met zo’n laag aantal en op zo’n kort termijn gaat haast niet.

Op de middelbare school in de onderbouw heel erg, in de bovenbouw nauwelijks. Je had natuurlijk wel je vrienden in de klas, maar iedereen ging wel met elkaar om en dat was echt heel fijn.

Jep… De kakkerjongens, de populaire meisjes, de niet-populaire meisjes, de ‘gewone’ jongens en de nerds.
Maar ondanks de groepjes is het toch wel een gezellige klas! :grinning:

Je hebt bij mij de sarcastische kleuterjochies, de schijnheilige nerdjes en de gestoorde rare mensen (zit ik in)
Dan heb je nog het restgroepje, die niet weten waar ze bij moeten.

We hebben niet echt groepjes, maar de klas is wel duidelijk verdeelt tussen de Nederlandse meisjes en de Marokkaanse meisjes. Buiten de les spreken of zien we mekaar weinig. Maar in de les is het de ene keer gezellig, en de andere keer heel erg gescheiden.

Geen idee waarom, maar ik hoor bij de Nederlandse meisjes omdat ik Nederlands ben.

Er zijn wel groepjes, maar niet zoals jij omschrijft; de losers, popies etc.

Nee, dat hebben wij niet. We zijn met z’n alle gewoon een gezellige bende.

tijdens sommige lessen wel en sommige lessen niet, we zitten elke les in een andere klas maar we kunnen als geheel wel goed met elkaar opschieten