Groene thee

Hoi meiden, wat zijn jullie ervaringen met groene thee met betrekking tot jullie huid/haar?

Ik gebruik Pickwick groene thee met citroensmaak, maar zitten daar eigenlijk wel dezelfde goede antioxidanten in zoals beschreven wordt met groene thee? Op internet is er namelijk erg weinig over te vinden, op slechts 1 site las ik dat die van Pickwick erg bewerkt is en gemalen waardoor de werking ervan minder effectief is.

Staat thee drinken ZONDER er iets aan hebben toegevoegd zoals suiker bijv, gelijk aan water drinken? Ze zeggen namelijk dat veel water drinken goed voor je is, valt thee zonder toevoegingen ook gewoon daaronder?

Alvast bedankt!

‘Commerciële’ theezakjes zijn eigenlijk niet goed nee, zeker als je thee drinkt om de werking (om deze reden zijn wij nu ook bezig ze op te maken zodat we kunnen beginnen met losse thee). Zeker bij ‘genezende’ theesoorten als groene thee is het belangrijk pure soorten te gebruiken als je ervan wilt profiteren, aangezien je er dan het meest uit kunt halen. Ik zou eens kijken bij De Tuinen als ik jou was. (Er zijn ook online shops, maar deze winkel zit overal wel dus is vast het makkelijkst voor je)
En ja thee drinken staat gelijk aan water drinken, dus is goed voor je, maar drink het dan zonder suiker. Ik drink het zelf met honing omdat ik van die smaak houd, maar als je dat niet lekker vindt zou ik proberen jezelf aan te leren het zonder suiker te drinken. Je zou zoetjes kunnen proberen, maar ik ben nog niet helemaal uit wat ik geloof van hoe gezond het is, vandaar dat ik ze niet gebruik.

Dankje voor je reactie! Groene thee puur van Pickwick is dus eigenlijk ook niet zo goed?

^daar zitten veel extra dingen in, zoals zoetstoffen. Ik koop vaak groene thee bij de toko, gewoon de simpelste groene thee. Daar zitten geen toevoegingen in. En ja, thee telt ook als vocht en is goed voor je. Van die pickwick thee ga je ook niet dood haha. Maar zonder suiker is altijd beter :slightly_smiling_face:

Pickwick bevat geen zoetstoffen. Niet in mijn pakje thee iig, ik heb net gekeken. Het blijven maar gedroogde bladeren dus de werking zal niet erg verschillen van de losse thee.
Thee met fruitextracten verschillen wel op een klein punt van water. Door de fruitstukjes is de thee wat zuurder en daardoor een beetje slecht voor je tanden in vergelijking met water.

Ik had laatst gelezen dat in de pickwickthee ( En dan bedoelen ze allemaal ) altijd suiker in zit zonder dat ze dit erop zetten.

Idd, bij de keuringsdienst van waarde is dat ns uitgelicht zie ik nu. Tja eigelijk moet je van die standaard zakjes niet zo vertrouwens. Als je mayo maakt met maar 1 uitloopei en verderest legkipeieren mag je al zeggen dat het bereidt is met uitloop eieren. Dus wie weet hoeveel daadwerkelijke groene thee erin zit.

Ik drink de groene thee van de Kruidvat ook vanwege het aantal antioxidanten etc, eerlijk gezegd heb ik niet echt verschil gemerkt qua verandering in mn huid en haar haha, maar het zal niet slecht zijn dus ga ik door met thee drinken :bowing_man:

Biologisch en niet bewerkte thee zal altijd beter zijn. Maar ik heb niet het idee dat Pickwick schadelijk voor je is.

Is groene thee van de toko altijd de echte en goeie? Ben voor de zekerheid namelijk maar overgestapt op die van de toko en ga binnekort eens bij De Tuinen kijken.

Thee drinken staat niet helemaal gelijk aan water drinken. In groene/zwarte thee zit ook theïne en dat is hetzelfde als cafeïne. Ik zou er dus niet te veel van drinken en het blijft dus belangrijk om ook water te drinken.

Koop goeie losse thee. Dat lijkt misschien duurder dan thee in een zakje maar je kan er veel meer thee uithalen.

Wij hebben deze ook thuis! Weet jij toevallig wat ze bedoelen met die extra gunpowder? :’)

Wat iedereen hier boven me al inderdaad zegt. De ‘commerciële’ thee is slecht voor je. In bijna alle thee zit aroma toegevoegd en dat is eigenlijk gewoon een zoetstof. Je hebt het helemaal niet nodig, maar fabrikanten gebruiken het om het ‘lekkerder’ te maken. We zijn nu eenmaal gewend aan suiker en zoete dingen. Je zou is de aflevering ‘thee’ van de Keuringsdienst van Waarde kunnen kijken als je het fijne erover wilt weten.

Als je goede thee zoekt moet je inderdaad naar De Tuine. Misschien iets duurdere thee, maar dan heb je gewoon pure groene thee ipv de weet-ik-veel-wat-erin-zit thee van de supermarkt. :grinning:

Ik heb macha thee uit japan,via ebay
wat ik altijd grappig vond was dat de groene thee hier uit zakjes dat je water dan geel werd waarom denk je dat het GROENE thee heet,
aan de kleur kan je vaak al de kwaliteit zien, is het niet groen is het sowieso al flut kwaliteit
macha vind ik,is best vies in het begin,en ook best duur

Ik drink ook regelmatig groene thee (van Lipton) en ik moet zeggen dat ik niet ècht een verschil merk. Ik drink het eigenlijk alleen bij m’n tussendoortje, omdat het de honger ook een beetje stilt. Ergens telt het wel als water, maar thee bevat inderdaad theïne en daarom raadt men ook maximum 4-5 kopjes aan.

Ik merk de laatste tijd regelmatig dat ik na het drinken van groene thee wat meer vatbaarder lijk? Ik voel me dan daarna wat futlozer, soms lichte hoofdpijn en een paar niezen erna en dat terwijl het juist veel antioxidanten bevat, toch? Heeft iemand anders dit ook? Het tegenovergestelde van sterk en goed voelen, zeg maar.