Groene smoothies

Hoi allemaal!

Ik wil binnenkort een blender gaan kopen en dan groene smoothies gaan maken. Dit als vervanging van bijvoorbeeld mijn ontbijt of aanvulling op avondeten of zo!

Hier wat info:
Over groene smoothies wordt veel geschreven. Zo gaat er het verhaal dat ze preventief zouden werken tegen vrijwel alle kwalen en ziektes die in onze westerse samenleving voorkomen. Ik denk dat het niet zozeer de smoothie is die kwalen en ziektes helpt voorkomen, maar de gezonde ingrediënten waar je hem van maakt. Namelijk de groenten. Groentes hebben een preventieve werking op veel ziektes en helpen ons vitaal en gezond te blijven. Of je de groente nu kookt, stoomt, bakt, hakt, of pureert en gebruikt in een groene smoothie. De vitamines en mineralen uit de groenten zijn de weldoeners. Het voordeel van een groene smoothie zit hem in het tijdstip. Normaal gesproken eet je je groente ‘s avonds. Je hebt hierdoor één groentemoment per dag. Door het drinken van een groene smoothie kan je ‘s ochtends of ‘s middags een extra portie vitamines en mineralen binnenkrijgen. De aanvoer van vitamines en mineralen is hierdoor groter en beter verdeeld over de dag. Dit heeft een positief effect op de gezondheid en werkt preventief tegen veel ziektes.

Ik vroeg me af of hier nog meer meiden zijn die groene smoothies maken en drinken. Wanneer drinken jullie ze en is het voor jullie een maaltijd vervanger?

Misschien ook leuk om ervaringen en recepten te delen :slightly_smiling_face:

Sorry als hier al een topic over is, kon hem niet vinden!

Ik ben van plan om me er volgende week wat meer in te verdiepen! Ik drink al een tijdje smoothies als ontbijt (en dan wel met havermout, zodat ik ook daar wat van binnen krijg) en het vult echt enorm! Ben echt tot 12 uur goed gevuld, als ik ook goed nog water drink!
Ben van plan om even wat spinazie bladeren te kopen en die door mijn standaard smoothies te doen. Het schijnt dat je het dus totáál niet proeft. Ben benieuwd!

Ik maak wel vaak smoothies maar de laatste tijd niet veel groene smoothies meer :wink:
Volgens mij is spinazie een van de lekkerste groenten om groene smoothies mee te maken!
Verder is een aanrader avocado want het bevat veel gezonde vetten, het vult goed en het maakt smoothies lekker romig! Ik heb op mijn site wel recepten staan van smoothies die heel lekker zijn en dan kan je iets van een handje spinazie toevoegen

Maar avocado wordt niet echt gerekend tot groente hè :wink: Dus als je een échte groene smoothie wilt, moet je er nog wat spinazie of andere groente bij doen. Een vriendin van mij had het ook over rabarber erbij.

Ja ik had ook ergens gelezen dat groene smoothies op basis zijn van groente en fruit, dus dan zou avocado wel kunnen toch?

Ik zal eens een kijkje nemen op je site divinevitalityy :slightly_smiling_face:

Ja ja, maar ze zijn ‘groen’ omdat er groente in zit. Maar avocado is sowieso een beetje een twijfel gevalletje van of het nou fruit of groente is (vind ik tenminste!)

Zij heeft er vandaag een artikel over geschreven!

Mag hier: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/het-algemene-smoothies-en-juice-topic-266963.0.html