Groen haar

Heey meiden,

Zoals jullie kunnen lezen gaat dit over groen haar, want jep ik heb dus groen haar. Niet groen groen, maar een aantal groene plukken en een groene gloed over mijn haar heen. En dit was dus niet de bedoeling!
Ik heb van nature erg licht blond haar en ongeveer 2 maanden geleden leek het me wel leuk om eens een kleurtje uit te proberen. Ik ging voor de paars (wilde ik graag een keer doen) en gebruikte daarvoor de semi permanente haarverf van la riche directions (permanent paars vond ik net iets té). De bedoeling daarvan is dus dat het na een aantal wasbeurten en weer uit moet gaan. Dat is opzich aardig gelukt, want een groot gedeelte van mn haar is weer dezelfde kleur als voorheen, alleen zit ik nu met die groene gloed! Ik heb alles geprobeerd om het er uit te krijgen (nouja niet alles maar al wel veel), meerdere keren ‘gewassen’ met ketchup en ook head en shoulders gebruikt, maar het gaat er gewoon niet uit!

Iemand tips? Ben een beetje hopeloos hahaha

Ik zou het ook niet weten als het er niet uitgaat met head & shoulders etc. Veel shampoos voor blond haar gebruiken? Allemaal producten voor blond haar?

Misschien heeft de kapper wat goede raad voor je…

Directions is ook geen verf die er met ‘een paar wasbeurten’ uit gaat. Je kan anti-roos shampoo proberen. En anders terug naar de kapper inderdaad.

Of gaan zwemmen. Chloor helpt naar het schijnt.

Nee juist niet, van chloor wordt je haar ook groen. Ik ken het gebruik van ketchup namelijk voor groen haar door een zwembad op vakantie.

Ik denk dat het verstandig is om naar een kapper toe te gaan, want je hebt al een heleboel uitgeprobeerd. De kapper heeft vast wel een oplossing.

Groen haar.

Henna.

Het is mij gelukt rode henna uit haar te laten verwijderen! Ik ben natuurlijk blond…had laten blonderen…en heb henna gebruikt wel 5 keer in 3 mnd tijd om.het diep bruin rood te krijgen.

Een tip wil je henna er nog uit kunnen halen op blond haar gebruik dan mr 1 henna laag en liefst zo.ligt mogelijk bv v koper terug nr blond gaat wel in 1 keer.

Mij is het wel gelukt …en uiteindelijk zelfs het groen en oranje wat na PROFFESIONEEL ONTKLEURING BIJ DE KAPPER OVERBLEEF.

IK BEN ERG blij dat het eindelijk toch gelukt is het onmogelijke daarom.ik deel ik dit graag met jullie.

Ik ben begonnen met lichter maken dmv camille thee citroen en zon.
Dit 3weken gedaan …ik ging daardoor v donker bruin rood nr herzelfde maar met koperen highlights.

Wel 10 KAPPERS WEIGERDEN MIJ TE WILLEN HELPEN.
1 WOU HET DOEN MAAR WOU HET BLONDEREN.
HET HAD DAN KNAL ORANJE GEWEEST WAARSCHIJNLIJK GROEN EN AFGEBROKEN.

EEN KAPSTER IN KROATIE WILDE HET WEL DOEN.
ZE HEEFT T ONTKLEURD.
DE BRUINE HENNA TINTEN WERDEN ORANJE …DE RODE TINTEN MEER GROEN …ZE DEED HET 2 KEER EN LANGER DAN NORMAAL.
DAARNA BLOND GRVERFD ZONDER TE BLEKEN DIT WAS NL AL VOORDAT IK AAN DE HENNA BEGON GEDAAN HET BLEKEN .

IK WERD LICHT BLOND MET VEEL ORANJE EN GROEN.
Geen gezicht een bruine verf ( semi permanent die na 25 wasbeurten zou verdwijnen legde een laagje over de schade.
Dit bruin gebruikt ivm roodtinten erin die t groen zouden kunnen.opheffen.

Dit kwam er nog doorheen.

Ik ben gaan wassen met ketchup.
Paar keer langer laten intrekken ( half uur uur) …
Daarna wassen om dmv rood daarin groen op te heffen…

Dit hielp niet zichtbaar het groen op te heffen behalve dat mijn haar deels steeds meer rood achtig oranje werd ( nam het haar het toch op dus wie weet heeft ook dit proces bijgedragen)
Nu rode kruin groene vlekken bruin haar met lichter lokken na het uitwassen…
Geen gezicht.

Ik heb het daarna met een milde shampo gewassen om langzaam t bruin eruit te halen.nu zou het blond er langzaam eronder vandaan moeten komen en het groen langzaam verdwijnen.

Dit was nog niet zo !
Bruin verdween licht maar groen en oranje nog niet!
.
Na meerdere keren milde shampo over gegaan op kamille thee erin en 1 keer 1 uur ook citroen en zon.

Dit hielp wel wat.

Daarna olijf olie een half uur en eruit laten druppelen .
En 15 min in de head and shoulders daarna uitgespoeld .

Bij de eerste keer verdween het bruin aardig oranje vlekken ook bij de tweede keer voor het eerst ook de groen vlekken.

Ik was er zo slecht aan toe dat de groen vlekken overal zaten .
Verspeid over het haar soms 2 cm niet dan groen dan niet dan weer groen etc .

Na3 keer dit proces zijn mijn oranje uitgroei en groene vlekken weg en ben ik weer blond ( donkerder dan voor de bruine spoeling nog maar iigv zijn de vlekken er nu uit.

De kapper is een held.
Ze zei als ik het had geblondeert was het zeker groen geworden.

Ik mag het v haar ook nooit lichter maken met blondeer …of met zilvershampo etc aan de slag dan word het groen.

Verfen kan mr dan in donkerblond warmere tinten en nooit een koude tint waar blauwe inzitten verwerkt of blonderen.

Nooit meer henna rood voor mij.
Al was het mooi je zit er aanvast en moet t blijven bijhouden.

Oud topic, slotje