Groeien

Hey, ik heb een vraag
Ik ben 15 en 1,61m en vergeleken met de rest van de mensen van school enzo ben ik echt klein. 2 jaar geleden was ik 1.58 en toen zei de GGD dat ik nog maar 1 à 2 cm zou groeien en nu ben ik dus al 3 cm gegroeid xd en mijn vader is 1,79m en mn moeder 1,70 dus het lijkt me niet logisch als ik niet meer zou groeien!
Dus wanneer stop je eigenlijk met groeien, en groei ik nog? Thanksssss

Je groeit tot je 18e, dacht ik.

Verschilt per persoon. Een grove indicatie kan zijn: een jaar nadat je voor het eerst ongesteld bent geworden.

^dat heb ik altijd onzin gevonden (: Dan zou ik vanaf m’n 11e niet meer groeien.

Ik ben gestopt met groeien op mijn 13e… :s

Maar het verschilt idd per persoon. Je kan dat moeilijk voorspellen, tenzij met een botscan.

Het verschilt per persoon, ik stopte op mijn 12e al met groeien terwijl ik op mijn 12e/13e ongesteld werd… Maar ik geloof dat je tot je 18e ongeveer groeit, maar ik denk dat dat niet per se voor de lengte is…

18 jaar en 1.58 m hier. al vanaf mn 14e…

Ik heb gehoord, vanaf je eerste menstruatie nog ongeveer 10cm.

.

1,61 valt toch ook wel een beetje mee? Anders zit jij op een school met alleen maar lange mensen… Ik ben 1,63, natuurlijk zijn er veel mensen groter, maar ik voel me nooit echt klein.

Ik ben ook 1.61!
En ik ben al anderhalf jaar ongesteld en groei nog steeds, ben 14.
Volgens mij was ik toen ik ongesteld werd ongeveer 1.56 ofzo? Dus dan zou ik 1.66 moeten worden. Nouja, eigenlijk vind ik dat wel een perfecte lengte.

Maar ik vind het stiekem wel heel leuk om klein te zijn ;d.

Ik ben 1.80 en gestopt op mijn 15e :stuck_out_tongue: dus het verschilt inderdaad.

Volgens die GGD zou ik 1.68 worden xD
ben nu al 1.75 ;p
en groei nog steeds een beetje :open_mouth:

ik wil ook nog groeien;) ik ben 1.67cm

mijn moeder is: 1.62 klein dusXD
Mijn vader: 1.90 en dat is weer grootXD

echt waar ik ben 165 en ik wil niet meer groeien :’)