Groeien na de eerste keer ongesteld te zijn?

Hii! Xx

Sommige mensen zeggen dat je niet meer of heel weinig groeit als je voor het eerst ongesteld bent geworden, klopt dat? Of hangt dat af van persoon tot persoon? Want ik ben in oktober ongesteld geworden en ben sindsdien toch nog altijd veel gegroeid, hoor! Deze maand ben ik weer 1 cm gegroeid.
Een vriendin van mij is nog niet ongesteld en ik groei nog altijd met haar mee, dus heeft je groei veel te maken met ongesteld te zijn? Want ik ken een meisje die op haar zevende ongesteld is geworden en zij is echt nog héél veel gegroeid (ze was ook wel dik) en er zijn ook meisjes die pas op hun 16de ongesteld worden en zij groeien bijna niets of amper. Dus dan klopt dat toch niet?

Gemiddeld over iedereen groei je dan nog maar 9 cm.
Nadat ik ongesteld ben geworden groeide ik nog maar 4 cm. ( is nu 2 jaar geleden) En daarvoor groeide ik als een speer dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft. Bij mij klopt het wel in ieder geval als het zo door gaat!

ik heb gehoord dat bepaalde hormonen minder worden zodra je voor het eerst ongesteld wordt. wat gevolg is dat je in verhouding langzamer groeit… je zal ieder geval niet meer snel groeien volgens mij… ben echt slecht in uitleggen sorry xD

ik groei ook nog steeds en ben 2 jaar ongesteld dus…

serieus op je zevende ongesteld !?? da’s pas een straf. mijn tante was pas op haar 16e ongesteld en is langer geworden dan mijn moeder die eerder ongesteld was. maar mijn andere tant was volgens mij juist op een gewone leeftijd ongesteld (13?) en die is nog heel lang doorgegroeit :open_mouth: (en een best verschil)

ik ben laast ook voor 't eerst ongesteld geworden ik ben best klein en 'k hoop dat het niet waar is hihihihi
kuuuss

Ik dacht altijd dat je nog ongeveer 1jaar na je eerste ongesteldheid door blijft groeien, maar dat ligt er ook aan of je je groeispurt al gehad hebt.

ik geloof dat je over het algemeen geen groeispurt meer krijgt als je ongesteld bent.
maar daar moet je je niks vaan aantrekken want ik ken ook mensen die een groeispurt kregen nadat ze ongesteld werden :wink:

Moet ik hieruit concluderen dat het bij iedereen anders is? Dat het bij de ene persoon maar 2 centimetertjes is en bij de andere nog 10?

maar ik ben ongesteld geworden toen ik 1.78 was :open_mouth: ik wil geen 1.88 worden ! XD

Ik werd op mijn 10e al ongesteld geworden en ik ben zeker wel gegroeid. Volgens mij is het onzin.

Jaaa…dat heb ik :sunglasses:.
Zoveel pijn…:open_mouth:

Maar ik ben 13,1e x ongesteld
Ben 1.61 en GGD zegt dat ik 1.75 word

Dus…Nog 14 cm tegaan xD

ik ben nog iets van 8 tot 10 cm gegroeid daarna. ben nu waarschijnlijk ietsjes over de 1.80 (weet het niet precies, heb me al heeeel lang niet meer gemeten)

ik ben nog wel wat gegroeid nadat ik ongesteld werd, en ik denk dat het wel klopt dat als je 16 bent en ongesteld wordt dat je dan minder groeit, omdat je dan gewoon uitgegroeit bent. maar dat weet ik niet zeker hoor!

Ligt eraan op welke leeftijd je het krijgt.
Ik was het op mijn 11de ofzo, en ja dan krijg je nog de groeispurt dus dan lijkt het wel alsof je daardoor veel groeit. Maar daar ligt het niet aan :3

Ik denk dat het gemiddeld ongeveer zo is dat als je voor het eerst ongesteld bent geworden, je niet heel veel meer groeit.
Maar dat betekent dus ook dat sommigen nog wél groeien daarna (als ze vroeg ongesteld zijn) en sommigen helemaal niet meer (als ze laat ongesteld zijn geworden).
Ik was zelf vrij laat ongesteld, op mn 14e, ben daarna nog iets van 4 cm gegroeid.

Ik ben al heel lang niet gegroeid en ben al heel lang ongesteld.
Ik wil nog wel 2 cm erbij ofzo eigenlijk maar niet groter.
Ben nu 1.59 ofzo.