groei ik nog?

ik ben 14 bijna 15 en 1.61 groei ik nog ?:frowning_face: ik werd ongesteld toen ik 11 was en ze zeggen dan t je dan niet meer groeit… maar ik wil echt nog groeien ! want ik voel me echt vaak een mini mensje :frowning_face: xxx

Meestal als je ongesteld bent
groei je nog maar een paar centimeter
of helemaal niets.

Ik heb precies hetzelfde als jij, alleen ik ben 1,63. Ik zou kijken naar hoe veel je het laaste jaar bent gegroeid, als het niet veel is zal je waarschijnlijk niet meer groeien. Ik ben in de laatste 2 jaar maar ongeveer 2/3 centimeter gegroeid, dus ik denk niet dat ik nog zal groeien.

Ligt ook aan je ouders? Stel je ouders zijn veel langer dan jij, dan zal je misschien nog wel iets groeien.

Anders kun je gewoon lekker hoge hakken dragen, ook leuk, hihi.

Waarom zou je niet meer groeien als je ongesteld bent geweest? Ik snap echt niet waar mensen dat vandaan halen. Ik kreeg mijn groeispurt op mijn 14e en ik was toen al anderhalf jaar ongesteld, dus dat heeft echt niks met elkaar te maken. Op mijn 17e ben ik geloof ik ook nog een heel eind gegroeid.

Het ligt inderdaad aan je ouders. Als zij lang zijn wordt jij dat waarschijnlijk ook.

Nee, je krimt -Grapje-
Dat hangt per persoon af. Ik ben sinds ik ongesteld ben iets meer dan 10 cm gegroeid. 1.61m is geen mini mensje! Stel je alsjeblieft niet zo aan… Ik ben zelf 1.62m en 18 jaar. Daar is werkelijk niks mis mee.

Ik ben nu 1,62 geloof ik… Weet niet meer zo heel goed. Maar klein zijn heeft ook een voordeel! namelijk: lekker hoge hakken dragen.

Ik ben sinds ik ongesteld ben geweest slechts 2 centimeter gegroeid, heb weinig hoop voor je.

Maar 1.61 meter is niet super klein hoor, prima lengte :slightly_smiling_face:

Ik ben bijna 17, en 1,58. Ben op mn 14de ongesteld geworden en niet zo heel veel gegroeid meer. Maar dit verschilt ook per persoon. Vriendin van me was 12 toen ze ongesteld was geworden en net zo groot als mij, en nu schelen we een hoofd. dus
x.

Ik ben ook vroeg ongesteld geworden (10 jaar)
De schooldokter vertelde mij dat ik tussen de 1.60 en 1.65 zou worden, de grootse groei is dan meestal wel voorbij
(las op internet dat je gemiddeld nog 6cm groeit ?)
Nouja ik ben ook 161 en ben een hele poos onzeker over geweest
Werd vaak een paar jaar jonger geschat blabla

Maar zoals hier boven ook genoemd,
Jij kunt hoge hakken dragen! Mijn vriendin die erg lang is vindt dit niet zo fijn omdat ze dan helemaal boven iedereen uitsteekt, daar hoef jij geen rekening mee te houden :slightly_smiling_face: !

Wat Bluejeans zegt :slightly_smiling_face:
Er zijn zoveel voordelen met klein zijn :slightly_smiling_face:

Ik ben bijna een jaar ongesteld, en ben bijna 10 centimeter in die tijd gegroeid, dus er is hoop. En het is wel bullshit dat je na je ongesteldheid niet meer groeit, ken niemand bij wie dat niet meer is gebeurd.

En ik bedoel ik ben ook 1,60 soms zie ik er wel voordelen van in, kleine maatjes zijn altijd in de uitverkoop en hakken staan je leuk.

Na mijn 12e ben ik nog maar 3 cm gegroeid. Maar toen was ik al 1.71.
Op me 12 ben ik voor het eerst ongesteld geworden en daarna dus niet veel meer gegroeid.

Ik vraag me het ook echt af!
Ik ben 13.
En ik heb mezelf net opgemeten en ben nu 1,64/1,65 terwijl ik vorig jaar 1.63 was. Ik ben dus maar 1/2 cm gegroeid in 1 jaar. Ik had ook al mijn groeispurt gehad op mijn 11e. En ik ben 9 maanden geleden ook voor het eerst ongesteld geworden. Maar ik twijfel heel erg of ik nog wel groei. Het liefst niet, ik blijf liever klein. Maar kan ik nog een groeispurt krijgen? Mijn moeder was op mijn leeftijd 1,58 en is daarna nog de lucht ingeschoten en is nu 1,73. Mijn vader was op mijn leeftijd 1,70 en is daarna nog enkele centimeters gegroeid (klein mannetje haha). De dokter zei dat ik tussen de 1,75 en de 1,80 in word. Is dat zo? Ik ben tenslotte maar 1/2 centimeter gegroeid en heb mijn groeispurt en mijn eerste menstruatie al gehad.

Is dit een trend ofzo? Dit soort topics slaan nergens op want niemand kan zeggen of jij nog groeit. Wacht het gewoon af?!

Ik heb juist altijd te horen gekregen dat je na je eerste menstruatie nog 2 jaar kunt groeien.
Ik was gelukkig op m’n 11e al heel groot (ongeveer 1,65 of 1,70 m) waardoor ik nu 1,74 m ben, maar niet iedereen heeft dat.

De kans dat je nog gaat groeien is zeer klein.

Ik ben na mijn twaalfde nog maar twee centimeter gegroeid, ik ben nu 1.65m. En ik wil eigenlijk niet groter zijn, maar ook niet kleiner.

Ik heb een vraag want ik vind zelf dat minn armen hele lang zijn en wanneer stoppen je armen met groeien

nou, volgens mij weet je moeder wel hoe groot je wordt want toen je klein was heb je een groeischema gekregen (ze hadden toen iedere maand gemeten hoeveel je was gegroeid) en daarin staat wat de dokters schatten hoe groot je wordt, het hoeft niet, maar kan wel dat je zo groot word als daarin staat.En kijk naar je ouders hoe lang zijn zei? zo lang kun jij ook worden.

Serieus, op mijn ID staat 1.60 maar toen ik me een jaar later op school ging meten was ik 1.55 :’)