GRL of gelijk kunstacademie?

Hey, ik zit nu op havo en wil graag een opleiding doen voor grafisch ontwerper. Ik heb graag advies nodig of ik eerst beter naar het GRL zal gaan en daarna, het liefst de WdKA, naar een kunstacademie. Dat is omdat ik denk dat een kunstacademie ineens veelste hoog is voor mij en ik eigenlijk niet zo veel ervaring heb. Ook voor een groot deel omdat ik niet zou weten hoe ik het maken van mijn portfolio zou moeten aanpakken. Thanks alvast

Ik zou een keer langs een open dag gaan van een kunstacademie en daar in gesprek gaan met studenten over het niveau, portfolio etc.
Je kan je altijd aanmelden en kijken of je wordt aangenomen en het GRL als backup houden.

Volgens mij is er trouwens ook een kunstacademie/portfolio topic, misschien zijn daar nog tips te vinden.

Dankjewel!!

Meld je inderdaad aan voor allebei en ga naar open dagen. Ik zou ook op andere kunstacademies kijken. Ik ben zelf bijvoorbeeld naar Rietveld, WdKA, HKU, ArtEZ (Zwolle en Enschede) en Minerva geweest en ze zijn allemaal echt anders. Misschien wordt je wel niet aangenomen op WdKA, maar is er een andere kunstacademie die beter bij je past.
Verder kan je ook vooropleidingen doen bij (volgens mij) alle kunstacademies. Misschien kan je je daar nu nog voor aanmelden, dan is je portfolio al uitgebreider. Je portfolio kan je ook altijd laten checken op open dagen, soms kan je ook apart een afspraak maken.

Oh en er is dus het kunstacademie topic, daar heb ik ook al heel vaak dit soort verhalen verteld haha.

Thanks! :wink: