Grijze haren, word er gek van.

Grijze haren, die heb ik al 3/4 jaar. Het begon toen ik 11/12 jaar was, ik kreeg opeens van die grijze haren en werd er ook wel eens mee gepest. Ik trok ze er nooit uit, bang dat er meer terug zouden komen. Toen ben ik ze er toch uit gaan trekken totdat er geen één meer over was. Nu ben ik bijna 15 en zie ik nogsteeds 1 of 2 grijze haren. Hoe kan ik op zo’n jonge leeftijd grijze haren hebben???

Iemand ervaring :frowning_face:

Grt.

Volgens mij is dat gewoon genetisch bepaald toch? Sommige hebben dat nu eenmaal. Wees er trots op, het is tenminste uniek:)

Vraag je ouders eens hoe oud zij waren toen ze hun eerste grijze haar hadden. Want volgensmij wordt dat ook erfelijk bepaald, maar weet het niet zeker

xx

je kan t toch in je eigen kleur verven?

Trek ze er dan gewoon uit.

En 't is denk ik genetisch bepaalt.
Kijk op internet of ga desnoods naar de huisarts.

Mijn vriendin heeft dat ook en die verft haar haren met henna, dan zie je er niets meer van.

Volgens mij is dat gewoon dat er geen pigment in zit. Maar, als het er maar 1 of 2 zijn, waar maak je je druk om? Lekker laten zitten zou ik denken :stuck_out_tongue: Als je het toch weg wilt hebben, kan je het idd verven ja.

Ja dat heb ik dus ook.
Het is alleen niet heel erg maar soms kom ik ineens een grijze haar tegen, echt heel raar. Meestal is die dan ook dikker dan m’n andere haren.
Ik denk eigenlijk dat het gewoon zo is dat er geen pigment zit in die haren. En ik heb ook nog rood haar en blijkbaar is die kans dan groter…

ik heb dat soms ook, ik had gehoord dat dat ook kan komen van stress.

Het zijn inderdaad haren zonder pigment.
Dat kan nou eenmaal gebeuren… ik had het vroeger ook en het zijn zeker geen grijze haren!

Als ik mijn haar nu niet kleur zie ik ergens mij mijn oren een stuk of 10 a 20 grijze haren en daar komt nooit meer pigment in, omdat ze gewoon grijs uitgroeien… dat zijn dus wel echte grijze haren.
En zelfs dat wil nog niet zeggen dat het de komende jaren verder gaat ofzo.

Als je rood haar hebt heb je meestal ook een bleke huid.
Je hebt dan inderdaad van jezelf al weinig pigment en dan is een pigmentloze haar helemaal niet vreemd.

ik ken een meisje die dat ook heeft, het is volgensmij genetisch bepaald ja.

Het ís genetisch bepaald. :’)

heb je niet toevallig rond die tijd dat het begon, moedervlekken op je hoofd ofzo weg laten halen x]? bij mn vriend hebben ze wel een moedervlek weggehaald, en rond die plek groeiden eerst nog normale haren maar nu ook een stuk of 4 grijze haartjes.

aaah! dat is mooi als je dat met henna verft! haha, want die grijze haren lichten een beetje op :grinning: maar ja, ik weet niet, ik zou het denk ik niet erg vinden. het is inderdaad unique en als je alleen maar grijze haren zou hebben zou het een ander verhaal zijn, maar ja een paar is niet eens zo lelijk :slightly_smiling_face:

Sorry hoor, maar ik snap best wel dat ze daar niet trots op is…

Ehh, ja :’)

OT: Ik denk dat je er niets aan kunt doen, misschien even langs een dokter ofzo? Een meisje dat ik ken, ze is 12, heeft ook last van grijze haartjes. Volgens de dokter is dit omdat ze enorm veel stress heeft?

Anders je haren in je eigen haarkleur verfen?

Verf je haren of blijf ze eruit trekken, andere oplossing is er denk ik niet ;p

Ik heb ook wel eens een zwervende haar :’) De kapper zei dat dit normaal was en dat iedereen dat wel eens heeft. Dus maak je niet druk :wink: Er bestaat altijd nog haarverf haha

ik heb dat ook niet veel hoor, maar soms trek ik 't er gwn af geloof niet zo in die onzin van dat er dan 7 teruggroeien