grijze/grauwe nek

Hallo meiden,

Ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem.
Mijn nek is soms heel raar grijsachtig grauw. Ik vind het er heel smerig uitzien.
Ik was mijn nek wel gewoon iedere dag, maar om het er echt goed af te krijgen moet ik minstens een kwartier met grof geschut en 2 verschillende soorten zeep er op.
Ik draag vrij weinig kettingen dus ik weet niet echt of het daar van komt.

Weet iemand wat dit is, hoe ik er snel vanaf kom, of heb je het zelf ook ?

Heb het ook een tijdje gehad, en toen waste ik het gewoon eens in de zoveel tijd met zeep. Heb er al heel lang geen last meer van gehad, geen idee waarom het opeens weg is? Raar.
Misschien make-up resten?

heb ik idd ook een hele tijd gehad,
Ik heb het toen vaak schoongemaakt met van die schoonmaakdoekjes voo je make-up, het gaat er dan bijna vanzelf af,

draag je toevallig altijd een ketting?

Toevallig zegt TS in de OP dat ze bijna nooit kettingen draagt.

oeps niet gezien

misschien van je kleding? sommige kleding kan kleuren geven op de huid

ik kreeg altijd blauwe vlekken op mijn been van een bepaalde broek

Ik denk make-up resten ofzo?

Ik heb het ook eens gehad en toen bleek dat mijn sjaal kleur af gaf. Het duurde echt dagen voor het weg was.

Komt er, wanneer je wrijft, een donkere en korrelachtige substantie vanaf? Dat heb ik wel. Ik verwijder het eens in de zoveel tijd met scrubhandschoenen of make-up reinigingsdoekjes, maar het is zoals jij beschrijft inderdaad erg hardnekkig. Persoonlijk denk ik dat het vuil is dat zich op de nek nestelt, bijvoorbeeld van uitlaatgassen etc.

natte donkere kleding om je hals? ik ben een keer gaan slapen ( toen ik vijf was) met een nat donker zakdoekje op mijn gezicht en werd wakker met een blauw gezicht!

Ik heb het ook een tijd gehad! Maar bij mij is het gewoon na verloop van tijd weggegaan.