Hey allemaal!
Ik ben daarnet naar de dokter geweest en die kwam tot het besluit dat ik griep heb. Normaal heb je dan net geen eetlust, maar ik heb net honger als een paard… ik moet 3 dagen thuisblijven, maar ik ben gewoon bang dat ik nu zo veel ga verdikken… Ik heb een normaal gewicht maar ik heb toch altijd de angst om te verdikken…Iemand tips?
Als je griep hebt betekend het niet dat je eetlust weg gaat. Ik ken ook niemand die ineens minder trek heeft met griep eerlijk gezegd.
Maargoed, als je gewoon normaal blijft eten en niet gaat snacken zal het allemaal wel meevallen.
De laatste keer dat ik griep had, vrat ik ook alles wat los en vast zat. Je lichaam gebruikt veel energie om een virus te bestrijden dus op zich is het ook helemaal niet zo gek dat je veel honger hebt! Geef je lichaam nu gewoon lekker waar het om vraagt, dat is belangrijker dan die 100 gram die je misschien aankomt als je 3 dagen wat meer eet dan normaal. Die zijn er na 2 dagen normaal eten ook weer af, áls je al iets zou bijkomen.
Het ding is ook dat ik volgende week geopereerd word en ik 4 weken niet mag sporten hierna… dat maakt me ook wel wat bang, ik ben echt te veel met mijn gewicht bezig denk ik
Als je normaal blijft eten kom je echt niet ineens 10 kilo aan. Ik denk dat je inderdaad een beetje teveel ermee bezig bent.
En ook al kom je wat aan, als je na die 4 weken weer gewoon gaat leven komt het allemaal vanzelf weer goed.
Drink ook wat meer om het hongergevoel tegen te gaan. En eet vetrijke producten zoals noten, vis en avocado.
Zoals je zelf al zegt: je bent er te veel mee bezig. Als je dit niet uit je hoofd krijgt moet je hier met je huisarts over praten.
lol ik eet altijd alles als ik griep heb
zo hee je wil niet weten hoe erg in de war ik was van deze woordcombinatie man
jfc :")
Iedereen reageert natuurlijk anders op griep. Ik heb het ook net gehad en kon zoals jij gewoon eten. Men plakt een aantal symptomen op een ziekte, maar dat wil uiteindelijk niet zeggen dat je ze allemaal moet hebben om uiteindelijk met die ziekte ge-diagnoseert te worden…
Zo wat een zin was dat :’)
hahahahah :’)
Dit, het is altijd goed om over zo een dingen te praten. Al is het maar preventief. Het is niet gezond om angst te hebben om dikker te worden en veel met je gewicht bezig te zijn.
Ik kan me herinneren dat je al eens eerder topics hebt gehad dat je bang bent om dikker te worden?