Griekse vertaling Live Laugh Love

Hee meiden,

Ik ben druk opzoek naar de juiste vertaling in het Grieks van Live, Laugh, Love voor een tattoo.
Ik heb al meerdere forums afgezocht en flink gegoogled, dus aan dat soort verwijzingen heb ik vrij weinig.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is dit:

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1209/18214/nB9U3EI.bmp

Kan iemand bevestigen of dat ik het nu juist heb (bovenste versie), of is er ook een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:)

UPDATE:

Het klopte! Got the tattoo!

En waarom wil je het in het Grieks?

^ Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk :’) Maar geen idee, sorry!

Als eerbetoon aan m’n opa, hij was Grieks :slightly_smiling_face:

^lief en leuk zeg! Maar ik heb géén idee…s orry!

Wil je het oude Griekse alfabet dan of het nieuwe? Ik heb het nog niet zo lang maar de a’s in het tweede plaatje zijn normale a’s en die in de eerste echt de letter alfa dus ik zou het eerste plaatje doen :slightly_smiling_face:

Ik heb een iets ander lettertype gekozen, met inderdaad de echte letter alfa! Bedankt voor de opmerking! :slightly_smiling_face:

Upje

Als je het in het oudgrieks wilt, kan ik het mn griekslerares wel vragen, heb morgen grieks, note me maar ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:

Upje, nog iemand die kan helpen? het liefst vanavond nog! :slightly_smiling_face:

Ik kan morgen mijn woordenboek meenemen om het te controleren als je wil.

ik denk het bovenste. ik ben juist terug van Griekenland & op mijn sigarettenverpakking staat toch het bovenste lettertype :slightly_smiling_face:

voor het oud grieks het bovenste

Onderste is normale a maar dat hebben mensen al genoemd, en mijn grieks is niet zó goed dat ik alles uit m’n hoofd kan vertalen…sorry :stuck_out_tongue:

Kan je niet naar je (oude) middelbare school gaan en het aan de docent Grieks vragen? Beetje tricky om hem te zetten als je het niet zeker weet :flushed:

Het klopt volgens mij wel hoor, love and laugh sowieso, over live twijfel ik een beetje over de verbuiging (omdat de infinitivus van leven eigenlijk 2 omega’s achter elkaar heeft en aangezien ik al een tijdje geen grieks meer heb gehad, twijfel ik dus hoe de imperativus eruit ziet)
Maar volgens mij klopt het gewoon! (:

Got the tattoo, thanks everyone!

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/379244_10200422046223109_8265094_n.jpg

wauw!

Prachtig!

wauw echt mooi! :slightly_smiling_face: