Grieks én Latijn kiezen

Ik heb het niet maar vriendinnen van mij wel. Het is volgens mij vrij lastig en je moet (nu in de 6e) alleen maar teksten vertalen.

Je kan denk ik beter een andere taal nemen want hier heb je echt geen flikker aan. Nou ja, vrij weinig …

dat profiel klinkt best wel heel moeilijk, ik ga alleen latijn kiezen

Ik zit nu in de 4e en doe ook grieks én latijn, ben ook niet van plan ze te laten vallen. Ik was zelf ook heel erg aan het twijfelen omdat ik best veel uur heb nu, maar Grieks en Latijn sluiten heel erg op elkaar aan zeggen ze, en ik heb niet het gevoel dat ik er verschrikkelijk tijd aan besteed. Grieks zijn ook vaak kleinere klassen waardoor je veel meer leukere dingen doet xD

Je klinkt als een slim meisje en als je het leuk vindt, en je leraren zeggen dat je het aankan, ik zou het gewoon doen!

Ik zit ook in de 4e met NG, wisB, Frans, Grieks EN Latijn enne ik vind het eigenlijk wel prima. Het sluit heel erg op elkaar aan, ik heb niet het gevoel alsof ik er veel voor moet doen eigenlijk. Bij ons kun je het na de 4e ook gewoon weer laten vallen, dus probeer gewoon! Niet geschoten is altijd mis toch?

ik zou het beide liever niet kiezen haha, aangeizen het bij ons op school nog al ongemotiveerd wordt gegeven waardoor ik er nu (ik zit in de 2e) al geen zin meer in heb, maar ik maak het wel af haha, maar ik zou het wel proberen als je het leuk vindt …

Ik heb 1 jaar Latijn gehad, in het begin is het leuk maar daarna echt kak.

Hee,
ik zit in het 2e jaar (wel in België, dus misschien is het anders)
en ik doe dit jaar 5 uur latijn en 2 uur grieks.
Die Latijn vind ik altijd wel leuk, maar Grieks is best zwaar erbij,
vooral de werkwoorden zijn moeiljk ><
Grieks zal ik dus zoiezo laten vallen, Latijn wil ik voortdoen maar
dat kan niet op mijn school dus daar twijfel ik nog over.
Weet wel dat je heel veel zal moeten leren als je het erbij neemt.

ik denk dat als je het wilt je het wel kan kiezen. Ik heb zelf grieks gekozen en dat is veel moeilijker geworden, terwijl ik van iedereen met latijn hoor dat dat heel goed te doen is omdat je daar het moeilijkste in de onderbouw al hebt gehad. Maar ik heb die dus niet allebei dus ik weet niet…
Maar je wilt één vak dus echt extra, dat je dat niet hoeft te doen en dus misschien een dubbel rooster hebt? want dan kan het wel lastig worden. Maar ja je kan het altijd nog laten vallen als het te veel is toch?

ik zit trouwens nu in 4 gym.

ik vind het beide erg saaai :zipper_mouth_face:

4 vriendinnen hebben dat gedaan
ik heb het niet gekozen, ipv latijn heb ik beeldende vorming gekozen,
maar het is dus wel te doen

ik heb Latijn en Grieks en ik ben er hartstikke happy mee. met Grieks kun je nog veel grammatica verwachten, maar bij Latijn heb je (als het goed is) bijna alles al wel achter de rug en moet je vooral veel teksten gaan leren. als je goed bent in teksten leren zou ik het zeker weten DOEN, je kunt er altijd nog 1 laten vallen!