Griekenland juli 2012

Hallo!
Ik had even een vraagje, ik ga donderdag op vakantie naar Kos en je hoort steeds meer problemen met pinnen in Griekenland. Ik weet echt niet wat ik moet doen, want om nou 400 euro contant mee te nemen is wel erg veel… Op google kan ik niet echt veel vinden over hoe het er nu voor staat in Griekenland… Iemand iets over gehoord misschien?
Alvast bedankt!

Ik zou als ik jou was wel gewoon contact geld meenemen, want als je bijvoorbeeld niet kunt pinnen, dan kun je gewoon geen kant op.

Ja ik ben van plan om ongeveer 250 euro contant mee te nemen, meer durf ik niet mee te nemen eerlijk gezegd…

Een vriendin van mij is 2 weken terug naar griekenland geweest, en zij zei dat op de eilanden vrij weinig te merken was van de crisis, omdat zij gewoon genoeg geld hebben door al het toerisme wat er komt. Zij had ook geen moeite met pinnen.

Jeetje moet je hier nu echt een topic over openen? Neem gewoon genoeg geld mee en zeur niet :’)

Haha ik ga ook naar Kos (:

Oh dat wist ik helemaal niet :open_mouth: Ik ga volgende week ook naar een eiland van Griekenland, maar ik neem denk ik ook gewoon iets van ¤250 contant mee…

Ze hebben daar in winkels en restaurants en dergelijke ook gewoon pinautomaten waarmee je kunt betalen?

Ja, maar bijvoorbeeld bij uitgaan kan dat niet hè!

Ik ben naar Portugal gegaan, hier was hetzelfde probleem. Regelmatig konden we niet pinnen. Op de heenreis had ik 250,- contant meegenomen (let op, je moet vaak een euro of 60/70 betalen aan borg!). Hier hield ik zo’n 180,- van over voor de komende paar dagen. Je kan het beste ook een bedrag meenemen en wanneer je onder de 70,- (bijvoorbeeld) komt aan contant geld, geld bijpinnen. Wanneer de pinautomaat het dan niet doet, heb je nog geen probleem. Dan kan je het de volgende dag gewoon nog een keer proberen. Wanneer je gaat pinnen op het laatste moment (wanneer je nog een tientje hebt ofzo), en de pin doet het dus níet, dan heb je een groot probleem.

Nee oke daar zit wat in… Maar waar moest jij dan borg voor betalen? En bedoel 250 euro contant mee nemen is wel wat veel lijkt mij… Ik ga echt niet meer dan tussen de 50 en 100 euro contant meenemen…

Mijn vriend woont in Kos, haha. Maar goed, je kan wel gewoon pinnen. Op de eilanden maak je niet zo veel mee van de crisis, alleen, ja er zijn toch veel mensen werkloos. Ik zou wel genoeg contant geld meenemen, want in 65% van de winkels en restaurants kan je niet pinnen!
Veel plezier in ieder geval!

Ik moest borg betalen voor de kamer & voor de kluis. Dat is vaak niet bij het appartement/hotel op de site vermeld. Waarom zou je geen 200-250 euro contant meenemen? Je hoeft het niet allemaal in je portemonnee bij te houden. Ik had bijvoorbeeld 50,- in mn ene sok, 50,- in mn andere sok, 100 in mn portemonnee en 50 achter mn mobiel. Prima te doen. Bovendien heb je in je hotel/appartement een kluisje (neem ik aan?!). Wanneer jij nu 50-100 euro contant meeneemt, en je bent al 65 euro borg kwijt, heb je nog maar 35,- Misschien wil je ook nog wat eten/drinken op het vliegveld (is erg duur), dan hou je nog maar weinig over voor op vakantie contant. Stel je voor dat gelijk de dag dat je aankomt de pinautomaat niet werkt, dan zit je zonder geld!

Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en minimaal 200,- cash bij hebben

Er zijn daar ook zat pinautomaten, lijkt me vrij onlogisch dat die allemaal niet werken… Verder kun je op het vliegveld meestal wel pinnen… En waarom zou je niet zoveel geld meenemen? Nouja ik vind het niet erg veilig…

Je moet het zelf weten. Uit ervaring heb ik gemerkt dat wanneer de ene pinautomaat het niet deed, de andere het 9 van de 10 keer ook niet deed. Toen hadden wij op vakantie dus even een probleempje. Dit was echter wel in Portugal, maar ik geloof dat het in griekenland zo ongeveer hetzelfde verhaal zal zijn.

Nouja ik heb nog van niemand gehoord dat ik zoveel geld mee moet nemen. Mensen die ik ken die ook naar Griekenland geweest zijn zeggen ook allemaal “je kunt overal wel pinnen” en “100 euro is meer dan genoeg”… Dus ik neem ook echt niet meer dan 100 euro mee… Kan daar altijd wel bij pinnen…

Mijn ouders zijn ook naar griekenland geweest, naar kos volgens mij!
En hun hadden dat ook al gehoord ja, maar geen last van gehad. Ik zou gewoon zorgen dat je sowieso contant hebt, dus 300 euro ofzo.

Waarom bel/loop je niet even langs gewoon je bank? Als er iemand goed advies kan geven, zijn zij het wel. Kan je meteen extra info fixen, want het verschilt volgens mij (of het is nu anders) maar bij sommigen kan je maar 1x per dag in het buitenland pinnen. Ze hebben vast wel informatie.

Dan doe je dat toch. Vraag niet om advies als je het zelf zo goed weet -.-’

Heb ik om advies gevraagd dan? Misschien moet je even beter lezen… Ik reageerde met dat ze daar genoeg pinautomaten hadden…

los van het feit of je nu naar griekenland gaat of niet ik neem altijd meer dan 100 euro contant mee, mits ik in europa blijf.