Greet

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik had eigenlijk al veel gehoord over het (vroegere) Minettes forum dus werd ik nieuwsgierig. Nu moet ik wel zeggen dat het hier een beetje tegenvalt op het eerste zicht, ik kan echt helemaal niks terugvinden, superonoverzichtelijk allemaal. Ik lees ook dat die klacht regelmatig gemaakt wordt dus misschien toch maar eens iets aan doen! :slightly_smiling_face: Ook nogal vervelend dat er geen ledenlijst is, of een manier waarop je members kunt opzoeken anders dan hun naam, en zeker, een manier waarop je alle posts van members kunt vinden e.d.

Nuja, ik ben hier nog maar en ik ben al aan 't zagen zeg, 't is erg! :flushed:

Hallo dus allemaal!

als je bij een member bent, zie je wel de laatste 5 (of weetikveelhoeveel) posts…

Wat vind je precies onoverzichtelijk?
Je kunt zoeken op het forum (via het knopje Zoeken naast Actieve Onderwerpen), en op de site via het zoekvenstertje rechtsboven. En members zoeken kan via Actieve Leden onder Members. Hoop dat het je een beetje wegwijs maakt!

je raakt eraan gewend vind ik

ik vind dit forum eigenlijk superoverzichtelijk.

me too.

Wel, ik ben eigenlijk gewend om een eenvoudige ledenlijst te kunnen bekijken zoals op XMB en PHPB2 fora, waarin je leden kunt schikken op naam/registratiedatum/aantal posts enz. Die is er hier niet, er is nergens een pagina waar je Ă lle leden kunt zien. Zoeken gaat ook niet zo makkelijk, tenzij je de exacte username van een lid weet en dat is meestal niet het geval.

Verder kan ik ook enkel de nieuwste topics bekijken, onderaan staat wel een keuzemogelijkheid waarbij “Alle” staat maar om de één of andere reden werkt dat niet bij mij, dus kan ik alleen de recentste topics van de laatste drie maanden bekijken.

Wat de categorieën betreft, die zijn wel duidelijk ingedeeld, dat is goed. Maar vanaf dat je op een categorie klikt wordt het superdruk met massa’s onderwerpen met allemaal weer massa’s berichten in, zodat je door het bos de bomen niet meer ziet. Misschien moeten er gewoon meer gedetailleerder ingedeeldere categorieën komen, zodat er niet zo’n massa topics zitten in elke categorie?

Verder, het klopt inderdaad dat je op een profiel de laatste posts van een lid kunt zien, maar niet allemaal. Daarvoor moet je een post van dat lid vinden en dan kun je van daaruit alle topics zien waarin die persoon gereageerd heeft, maar dan zie je ook enkel die topics, en is er geen manier om rechtstreeks naar de posts van die persoon te gaan, je moet ze maar zien te vinden in het ellenlange topic.

Allemaal niet zo handig :slightly_smiling_face: Ik ken hier een paar mensen, en ik heb al vanalles geprobeerd maar het is mij eenvoudigweg nog niet gelukt om iemand terug te vinden, simpelweg omdat de zoekmogelijkheden absoluut niet handig zijn.

Ook is het mij opgevallen dat het menu verandert als je ergens anders bent. Bijvoorbeeld, als je in het forum bent staan er onder “Forum” in het menu de volgende dingen: “Overview”, “Actieve onderwerpen”, “My topics”, “My reactions”. Maar als je op Members klikt, dan is het menu veranderd en kun je onder “Forum” kiezen tussen “De regels”, “Overview”, “Actieve onderwerpen”, “Nieuwe topics”, “My reactions”, “My topics”. Dat is niet zo consistent. Je kunt ook vanuit het Forum niet klikken op Members, dan krijg je een foutmelding.

Sorry dat ik zoveel kritiek uit, het is zeker goed bedoeld! Dit lijkt me een leuke plaats, maar het is een gigantisch forum dat nog altijd beheerd wordt als een klein forum. Een gigantisch forum moet je op een heel andere manier beheren dan een klein, dan pas kan het echt werken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat Monique dat hier héél goed doet, maar zoiets kun je nu eenmaal niet alleen, dus je moet echt mods aannemen! Een stuk of vijf zou ik denken, zodat die hier de boel een beetje op orde kunnen houden. Dat zou al heel wat helpen.

Ik hoop dat jullie niet kwaad op me zijn nu :grinning: