Grauwe knokkels

Hallo dames,

Ik ben Jeroen, een jongen van 20 jaar. Aangezien ik al heel lang op het internet aan het rond zoeken ben, stel ik hier maar even mijn vraag. Sinds kort heb ik last van ‘grauwe knokkels’ aan men handen. Heb al met elk soort zeep mijn handen gewassen dat ik maar kan vinden en niets helpt. Zelfs mijn handen laten weken in een bakje water met een steradenttablet omdat dit ook zou helpen tegen ‘tuiniershanden’. Om te tonen wat ik precies ik bedoel heb ik als profielfoto, een foto van mijn hand geüpload :slightly_smiling_face: . Ik zou het fijn vinden moest ik via deze weg een oplossing vinden voor mijn probleem want zo komt dit echt wel onverzorgd over :frowning_face:

Alvast bedankt,
Jeroen

huh

Ik heb echt heel ver p je foto ingezoomd, maar ik zie niks grauws?
Mja oke aan mij heb je niks.

Ik zie echt niks aan je hand, sorry?

Je moet handcreme gebruiken dat zal wel helpen. Ook na elke wasbeurt want het droogt je handen uit.

Alvast bedankt voor de moeite :slightly_smiling_face: heb mijn profielfoto nog is veranderd in een andere foto die is genomen bij een iets betere lichtinval waardoor je het verschil in kleur beter ziet. @ Melissa: enige suggesties voor die handcréme? :slightly_smiling_face:

Hoeft niet duur te zijn gwn een nivea handcreme.

De enige vragen die ik hierbij heb is:

• Als je je vingers buigt, zijn je knokkels dan nog steeds grauw? (volgens mij lijkt het gewoon grauw door lichtinval en het feit dat je huid op elkaar gedrukt wordt als je je hand vlak hebt)
  • Wat maakt het uit? Ik zie net als meerderen boven mij niks raars aan je hand, en zelfs al zouden je knokkels echt grauw zijn, daar hoef je echt niet onzeker over te zijn. Iedereen heeft wel ‘iets’.

@ Morumbi: Wanneer ik mijn vingers buig is dit weg :slightly_smiling_face: je zou wel eens gelijk kunnen hebben ^^

Ik snap niet waarom je je daar druk om maakt. Het is donkerder daar omdat de huid dan een beetje opgehoopt zit. Heel veel mensen hebben dit. En niemand let erop.

Ok bedankt dames voor de reacties! :slightly_smiling_face:

Wat de vorige reacties zeiden.

En ook: fiets je vaak? Want dan komen je knokkels meer in het zonlicht, waardoor die ook sneller bruin kunnen worden… Mss ligt het daar aan (dan kan je even scrubben en daarna handcrème op doen) :slightly_smiling_face:

Dat is trouwens alleen goed als je er een probleem van maakt hoor. Ik vind het een normaal-uitziende hand :wink:!

Ga naar een ander forum en misschien de dokter