Gratitude Journal ❤ Dagelijkse Positieve Mindset

Gratitude journal is voor vele misschien een nieuw begrip en voor andere klinkt het als muziek in de oren. Gratitude, oftewel in het Nederlands; Dankbaarheid. Er zijn vele gratitude apps die je kunt vinden waar jij jouw dagelijkse activiteiten en gedachten in kan bewaren. Helaas zijn deze vooral erg persoonlijk gericht en niemand zal jouw dankbaarheid kunnen zien en voelen.

grat·i·tude - dankbaarheid
noun
the quality of being thankful; readiness to show appreciation for and to return kindness.
“she expressed her gratitude to the committee for their support”
synoniemen: gratefulness, thankfulness, thanks, appreciation, indebtedness, recognition, acknowledgment, credit

Wanneer je positief denkt zal je dit aantrekken, aldus The Secret; wet van de aantrekkingskracht. Het heeft allemaal te maken met een positieve mindset. Het helpt je door moeilijke periodes heen en het helpt je leven meer te waarderen.
Wil je positiever in het leven staan maar weet je niet waar je moet beginnen? Dit een goed begin!

Noem 5 dingen waar jij vandaag/gisteren dankbaar voor bent/was!
:heart:

Weet je niets waar je dankbaar voor bent?! Begin rustig aan. (Denk aan je gevoelens, activiteiten die je hebt gedaan of dingen die je hebt gezien. Die ene herkenbare geur of een dat fijne complimentje) In het begin zal het wat lastig gaan omdat je mentale gedachten totaal niet zijn ingesteld op het positieve. Na een tijdje zal dit steeds makkelijker gaan! Succes, ik ben benieuwd!

Zal ik dan maar aftrappen?
:heart: Die mooie oud roze gympen bij de Van Haren.
:heart: Lekker uitslapen!
:heart: Mijn nieuwe uber schattige weckpotjes.
:heart: KitKat met peanutbutter!
:heart: Mijn oma die altijd zo lief voor me is!

:heart:Mijn jurkje dat vandaag binnen is gekomen​:heart:Mijn oren die eindelijk geen pijn meer doen​:heart:Dat mijn vriend met me naar de stad wil vanavond​:heart:Dat mijn oplader het uberhaupt nog doet​:heart:Dat ik vandaag vrij ben (of was)

En dit ‘‘moet’’ je dus elke dag doen?

^ “Moet” is een groot woord, maar het is leuk om te doen. Het terug kijken naar de dag geeft (mij) voldoening om meer positief in het leven te staan. Het staat wel bekend om gelukkiger en gezonder te leven wanneer je het iedere dag doet, juist omdat je het dan eigen maakt.

Ik ga gewoon door:
:heart: Productiviteit op het werk!
:heart: Uiteindelijk weer een afspraak met de diëtist.
:heart: Regelmatig en gezond kunnen eten vandaag.
:heart: Mijn MAC blush! Bijna opgemaakt!
:heart: Nek-, rugmassage. :grinning:

Leuk, ik doe mee!

:heart: Eindelijk al m’n slaapkamerkasten opgeruimd en ingericht
:heart: HET IS VAKANTIE geen verplichtingen en alles op eigen tempo
:heart: Het ‘rotweer’ is met sneeuw nog best gezellig!
:heart: Vandaag naar de Ikea om eindelijk m’n droombed te gaan halen (+ kussens)
:heart: M’n vakantievriendin komt speciaal vanuit Brabo om m’n verjaardag te vieren
:heart: Begonnen met een Engelsboek dat achteraf helemaal niet zo zwaar was als ik dacht

gaat makkelijker dan gedacht :grinning:

:heart: Dagje rondgestruind door de kringloop en de Ikea om inspiratie op te doen voor mijn nieuwe slaapkamer
:heart: Het feit dat ik in mijn nieuwe kamer eindelijk een tweepersoonsbed heb
:heart: 5 hele gave boeken gekocht voor in totaal €8,50
:heart: Een weekje vakantie!
:heart: Cherry cola
[size=13px]:heart: Ingeschreven voor een studie
:heart: Mijn klas, iedereen is zo lief voor elkaar :grinning:

Wat een leuk topic, ik word gelijk vrolijk van het lezen van alle reacties!

• de complimentjes die ik van een collega kreeg
  • de lieve lach van kindjes als ik ze een plakje worst geef
  • de man met down die mij elke week “doodschiet” met de zelfscanner en als ik dan doe alsof ik echt neer wordt geschoten, hij in een lach schiet.
  • de wrap met zalm zuivelspread en rucola omygoodie
  • mijn lieve crush die mij vertelt dat vandaag mijn laatste dag single is en dat ik daar nog maar eventjes van moet genieten (":

:heart: De leuke reacties hierboven! Krijg een lach op mijn gezicht tijdens het lezen. :grinning:
:heart: Een heerlijke warme douche na een lange werkdag.
:heart: Weer genoeg benzine in mijn autootje.
:heart: Verse erwtensoep van mijn mama!
:heart: Dacht dat ik me dik had verslapen in de ochtend maar was ruim op tijd op het werk aanwezig.

• Bed is eindelijk besteld, morgen staat er een tweepersoons in de kamer!
  • Heel veel leuk interieurspul gekocht bij de Action
  • Vier kilometer hardgelopen na een héééééle lange winterstop
  • Hele dag volgepland voor m’n b’day! Ondanks dat bijna iedereen op wintersport is :grinning:
  • Vooruitgang geboekt met school

Dit doet me trouwens heel erg denken aan dit artikel van Teske:
http://www.teskuh.nl/2015/02/17/a-week-of-thankfullness/ Denk dat ik binnenkort ook aan zo’n boekje ga beginnen, leuk om later terug te lezen

^Oh grappig. Daar heb ik het overigens niet van, maar ik heb wel zoiets gedaan/gehad. Ik heb vorig jaar namelijk het boek Gratitude Journal; magical moments should be remembered forever gebruikt. Deze was nu helaas vol.

1. meer duidelijkheid over mijn “financiënbrieven”
  2. De moestuintjes van AH :slightly_smiling_face:
  3. Lekker uitgeslapen vandaag
  4. Er zit vooruitgang in mijn huiswerk
  5. Mooi nieuw boek gekocht!
  1. Een topnacht met vriendinnen
  2. Een oprecht geïnteresseerde barman
  3. Een dag waar ik gewoon niks heb gedaan
  4. Lekker gegeten net
  5. Vroeg slapen
  1. Ik heb onze keukenopruimactie ingeluid door zelf het stomste kastje uit te ruimen :’)
  2. Leuke, nuttige middag met mijn vriend gehad
  3. Fijn gewandeld met mijn hondje.
  4. Super lekker avondeten gegeten.
  5. Dit topic gevonden, wat een goede reminder is voor mezelf. :slightly_smiling_face:
  6. Geskyped met familielid die op wereldreis is nu
  • 3 Punten winst in de competitie!
  • Hoop(definitief eigenlijk) op promotie. :grinning:
  • Bekende voetballer op het werk gespot.
  • Spinaziestamppot met verse worst!
  • Avicii’s The Night. Heerlijk nummer.
  1. Lekker veel Breaking Bad gekeken.
  2. Met m’n date gekletst.
  3. Een leuke film gekeken.
  4. Bitterballen gehad.
  5. Morgen heb ik vrij! :grinning:

Gisteren:

1. Dat ik gratis naar de film kan door mijn werk
  2. Dat ik leuke collegas heb om mee naar de film te gaan
  3. Dat we een nieuwe leuke collega hebben
  4. Dat het niet regende toen ik ging hardlopen
  5. Dat we lekkere tortilla’s hadden om je salade in te pleuren

:heart: Ik weet zeker dat ik mijn droomopleiding heb gevonden na een hele leuke meeloopdag en instroomgesprek. Ik ben nu zo blij dat ik met mijn oude ben gestopt. Ik ben nu maar een jaartje later klaar!
:heart: Ik mag september meteen in het tweede jaar beginnen omdat ze zo enthousiast over me waren
:heart: Mama bakte pannekoeken voor me om het te vieren
:heart: Prachtige bloemen van mijn vriend gehad
:heart: Een leuke afspraak gemaakt met een oude basisschool vriendin van vroeger waar ik sindskort weer mee afspreek

Ik hou nu al van dit topic!:heart:
Morgen ga ik het in een schattig notitieboekje schrijven en zal ik de foto hier posten!