Gratis schoolboeken - werkboeken

Hoi,

Naar aanleiding van die gratis schoolboeken had ik een vraag voor jullie over de werkboeken. Wij mogen namelijk niet meer in de werkboeken schrijven omdat die nu eigendom van de school zijn en dus voor volgend jaar moeten worden hergebruikt.
Nu is mijn vraag bij wij dit op school ook zo is? En wat vinden jullie daarvan? Wij vinden het hier namelijk ontzettend belachelijk, werkboeken hoor je toch gewoon in te schrijven??

Jaa, die regel geldt ook op ons school. Ik vind het ook echt niet kunnen. Nou moet je alles in de schrift gaan zitten maken. Echt belanchelijk gewoon. Maarja niks aan te doen.

Bij ons op school mogen we bij een aantal vakken wel in de werkboeken schrijven en bij een aantal niet.Waar dit aan ligt weet ik niet precies.
Ik vind het niet echt handig , maar ik kan er mee leven.

Waarschijnlijk mág je er wel in schrijven, maar als je dat doet moet je (of je ouders :stuck_out_tongue:) gewoon betalen voor de werkboek. Hartstikke logisch, lijkt mij.
Scholen krijgen namelijk niet zóveel geld om de boeken mee te kopen. Mijn school heeft zelf ook een deel mee betaald bijv. omdat de regering niet genoeg had gegeven. En dat de regering niet genoeg geeft is ook logisch met deze crisis.
Ik snap trouwens niet wat je er zo erg aan vindt hoor, maar goed. Als jij er persé in wil schrijven koop je dat werkboek toch :stuck_out_tongue:

Wij mogen nooit in boeken schrijven. Vind het best, heb je tenminste genoeg ruimte om te schrijven. Als je het zo vreselijk vind koop je de boeken toch?

Ja,dat hebben wij ook.
Maar bij een paar vakken mag 't wel.
En de rest niet,want school had nog zo’n budget die ze opmoeten maken,daarom is 't bij sommige wel & sommige niet.
En het is op eigen risico als je erin gaat schrijven,dus je hebt kans op een boete,ofzo.
Echt stom,hallo,het is een WERKboek,een WERKBOEK,Daar hoor je intewerken.
Vonden de leraren ook,maar ze kunnen er niks aan doen x)

Ik wil ze wel kopen, maar de vraag is hoe? Gaat het dan van je borg af of zo?

Als je erin schrijft,gaat het gewoon van je borg af.

wij hebben het ook !
en het is echt facking irritant
ik heb liever die regel dan dat je 300 euro terug krijgt !

? ik moet alles zelf kopen en aanschaffen, dan zijn het toch gewoon jou werkboeken.
Heb jij ze van je school gekregen dan?

Wij mogen het dit jaar bij sommige vakken wel, omdat we hierna nieuwe methodes krijgen XD

maar ik vind het niet meer dan normaal dat je er niet in mag schrijven =’)

We hebben ze gewoon via Van Dijk gekregen maar ze zijn eigendom van de school, we hebben er ¤75 voor moeten betalen wat je aan het eind van het jaar terugkrijgt.

wij hebben dat ook maar bij bepaalde vakken
je mag alleen niet schrijven in muziek & nog een paar
maar het zijn vakken die ik dit jaar niet heb
dus mag gelukkig overal in schrijven

Ik mag wel in duits en frans schrijven, en aardrijkskunde trouwens ook, de rest mogen wij ook niet…

Dat is bij ons al voor het tweede jaar zo…
het meest vervelende is dat je tafel dan meteen vol ligt. Boek, werkboek, map, agenda, etui…
:pensive:

Nou, dan ga je er gewoon voor schrijven, en dan krijg je die 75 euro niet meer terug.

Ja serieus.
Echt hea,me werkboek ligt dan naast me schrift & me werkboek ligt dan over me boek,daarnaast me etui & daarnaast me agenda.
En dan liggen me boeken ook op een deel aan de andere tafel xD.

hebben wij niet.

Wij mogen wel er in schrijven. Maar onze school gaat volgens mij toch wel failliet ghehe

Ik vind het zwaar kut. Je moet allemaal schriften meeslepen etc. Ook zoiets, ik heb allemaal examenbundels gekocht, krijgen we er nu ook op school! Moet je weer op het einde van het jaar inleveren, maar ik ga gewoon m’n eigen gebruiken en er in schrijven hoor… Poepregel.