Gratis reizen met de trein - boekenweekgeschenk

Vandaag kan je weer gratis reizen met het boekenweekgeschenk!

Ik heb hier echter nog een vraag over. Ik moet overstappen met de trein en nergens heb ik poortjes waar ik doorheen moet alleen bij het uitstapstation. Kan ik hier gewoon uitchecken met de QR code die achter op het boek staat? Of moet ik dan wel inchecken op het station?
Ik vind het best spannend want dit is de eerste keer dat ik gratis reis met het boekenweekgeschenk dus haal dan al helemaal in mn hoofd dat het fout gaat en het boek niet goedgekeurd wordt en ik niet uit het station kom vanavond :’)

En, waar gaan jullie vandaag naartoe?

Als je van een NS trein naar een NS trein gaat dan moet je gewoon uitchecken op je eindstation :slightly_smiling_face:
Ik heb helaas het boekenweekgeschenk niet :frowning_face: En ik hoef ook nergens heen eigenlijk haha.

Volgens mij kan je niet uitchecken met de QR code, omdat de poortjes alleen met een chip werken. Ik dacht ook dat je dat boek alleen bij je hoefde te hebben in de trein en dat het dan goed was?
Maar veel plezier! :slightly_smiling_face:

Op papieren etickets staat ook altijd een QR code om de poortjes mee te openen dus dat kan gewoon :slightly_smiling_face:

Er is altijd een poortje waar je kunt in en uitchecken met een QR code want de e-tickets hebben dat ook inderdaad. Maar er zijn nog maar enkele stations waar alle poortjes dicht zijn hoor. Misschien kun je dan op de NS site vinden welke stations dat zijn?

De poortjes zijn altijd dicht bij mijn eindstation. Bij het beginstation heb ik geen poortjes dus daar kan ik gewoon instappen, maar ik kan dan gewoon met de QR code uitchecken hoop ik heel hard.

Huh geen poortjes? Bestaat dat nog? xD
Maar als het niet lukt zou ik gewoon een NS medewerker vragen, die zijn er genoeg op grote stations toch?

Haha ja, dat bestaat zeker nog. Ik kom het meest op Groningen en Leiden, Groningen heeft ze niet, Leiden wel maar daar staan ze altijd open haha.

ooh! Grapje ik was even in de war met paaltjes. Ik dacht dat de TS bedoelde dat er geen paaltjes op haar beginstation waren, zodat ze niet in kan checken (en dus niet uit kan checken op haar eindstation).

Haha geen poortjes inderdaad. Maar het is een klein station zonder medewerkers…