Gratis goede computerbeveiliging?

Hee,

mijn laptop doet de laatste tijd erg raar;
eerst ging mijn webcam de hele tijd opeens aan, toen ik hierachter kwam heb ik meteen een papiertje voor de camera geplakt. Daarna ging mijn camera ook af en toe nog aan, maar dan was hij telkens na 2 secondes weer uit.

En de laatse tijd is mijn computer twee keer uitgegaan, zomaar, zonder dat ik op afsluiten had gedrukt. Ik kreeg een blauw scherm, met allemaal cijfertjes, te zien voordat het beeld zwart werd en ik de computer weer opnieuw aan kon zetten.

Ik vind dit allemaal een beetje raar en ik ben nu bang dat wanneer ik nu mijn internetbankieren o.i.d. open, iemand mijn pincode kan bemachtigen.

Ik wil graag mijn Mcafee Intenet security verlengen, maar hiervoor heb ik een accountnaam en wachtwoord nodig, maar die weet ik niet, aangezien mijn moeder normaal gaat over de internet beveiliging.

Ik kom wel eens op sites waar het niet helemaal virus vrij lijkt te zijn (torrents, online films kijken etc.), dus ik wil wel graag mijn computer beveiligd hebben, zodat hij niet chrashed.

Aangezien ik dus niks via internet bankieren wil doen, en ik ooit ergens heb gehoord dat je naar een of andere site kon gaan voor gratis beveiliging, vroeg ik me af of jullie misschien weten waar ik mijn computer gratis kan laten beveiligen.

Alvast bedankt!

Ik heb AVG er op, dat hebben een heleboel mensen volgens mij.

ik gebruik microsoft security essentials, verder heb ik er niet zo veel verstand van :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb avg virus ding. Weet niet zeker of dat ik hem nou gratis heb gedownload of dat hij bij mn internet pakket zat.

Wel heel vervelend! Misschien is het ook wel een optie om misschien windows opnieuw te instaleren. Gewoon alles eraf en dan als je nieuwe windows erop hebt staan meteen virus scan erbij. Zo weet je zeker dat er geen dingen meer op je pc staan die niet van jou zijn

AVG is wel aardig, die heb ik op mijn desktop staan.

@ HEARTxCORE: Ik heb er ook al over nagedacht om Windows opnieuw te intstaleren, maar dan ben ik volgens mij ook al mijn bestanden kwijt. En ik heb meer dan 30 GB aan muziek en heel veel dingen voor school, dus hett is niet zo heel fijn als ik dat allemaal kwijt zou zijn…

Steek dan alles in een externe harde schijf? Ik heb ook AVG en hebben geen last van virussen, dus zit wel goed.

@ Dramatique: Ik ben echt bijna niks van computers, hoe doe je dat?

Kijk eens naar een review naar anti-virus software. Ik heb daar een tijdje geleden naar gekeken en de beste (gratis) versie was van Avast. Maar AVG kwam ook heel hoog uit.

Je koopt zo’n externe harde schijf, en dan heb je er een usb-snoertje bij om de harde schijf te koppelen aan je pc. En dan selecteer je alle bestanden die je nodig hebt en verplaatst die naar die harde schijf. Het heeft dezelfde werkwijze als een usb-sleutel, alleen is er véél meer geheugen en kost het bijgevolg ook meer. Google eens externe harde schijf. In Mediamarkt hebben ze er, moet je eens daar gaan :slightly_smiling_face:

Die dingen zijn ook niet altijd te vertrouwen. Ik had op advies van een computermannetje alles op mijn externe HD gezet en alles van mijn gewone computer afgegooid om de computer ‘sneller te maken’. Vervolgens crasht mijn externe HD en ben ik alles kwijt.
Maargoed, dat terzijde :stuck_out_tongue:

ja die externe harde schijven hebben ze overal wel, ook computerwinkels zoals mycom of dixons, bcc. Gewoon online bestellen heb je hem morgen nog in huis

ohnee wacht je wil niet internetbankieren, agja dan maar naar de winkel :stuck_out_tongue:

no way das erg!!!
Ik zie mijn harde schrijf meer als back up, die dingen zijn zo gevoelig als de pest ook. Dus hij ligt hier gewoon in een la en het is wel handig zoals toen ik mn laptop kocht of nieuwe computer dat je alles heel makkelijk overzet.
Dus tegenwoordig heb ik alles op mn computer, HD en laptop :grinning:
Je moet nooit iets op 1 ding hebben want als het crasht ben je alles kwijt :l nou dan kan je me wegbrengen hoor dan ben ik zooo kapot van alles. Dan koop ik liever zown ding extra :stuck_out_tongue:
ohjah en de meest belangrijke dingen zoals schoolwerk of mijn word dagboeken heb ik ook nog op tig usb sticks staan :grinning:

Nee idd dat is waar. Maar als je kiest voor een externe harden schijf kan je het daar opzetten. Ik wil het binnenkort ook doen maar kom ook nog wat ruimte tekort op mn usb-stick.

Avira AntiVir

Ik had vanmiddag de gratis proefversie van AVG geinstaleerd. Toen ik AVG opstartte om de laptop te scannen, gaf hij vrijwel meteen aan dat er een trojaans paard was gedetecteerd op de computer.
Onder die melding stond ‘‘Meer informatie weergeven’’. Vervolgens opende de computer internet met een pagina van AVG, waar ik de naam van het virus in moest vullen, zodat ik meer informatie en advies kon krijgen. Maar toen ik de naam had ingevoerd en op enter hadgedrukt, reageerde de computer niet meer.
Control+alt+delete niet en zelfs toen ik mijn laptop uit wou zetten met de uitknop
gebeurde er niks.
Ik heb de batterij er toen maar gewoon uitgehaald en ik heb mijn laptop verder niet meer aangeraakt.

Ik denk dat ik morgen maar eens contact op ga nemen met zo’n computerreparatie bedrijfje, om te kijken of alles nog bewaard kan blijven etc.
Dat zal me waarschijnlijk wel weer heel wat geld gaan kosten, maar het moet maar.

Als er geen batterij in de laptop zit kan een virus toch ook geen schade aanrichten?

Uhmm je kan net zo goed een nieuwe laptop kopen want als het beeld blauw werd met witte cijfer & letters betekent het niets goeds.
Of je moet je hele laptop resetten ik weet niet hoe dat moet maar ik weet wel dat je een code ervoor nodig hebt die geplakt is onder je laptop.