Ik heb me de laatste tijd verdiept in grasparkieten en zat eigenlijk wel een beetje te denken aan de aanschaf van een parkietje.
Er zijn echter wel een paar dingen die ik eerst wil weten als ik er al een zou nemen.
Ten eerste; ik zit natuurlijk nog op school, dit jaar heb ik examen en dan ga ik naar een hogeschool; dus ik ben niet altijd thuis.
Ik zou liever één parkietje hebben, zodat ik me op hem kan focussen, maar dan wordt hij eenzaam denk ik?
Zou ik er dan twee moeten nemen?
Ander dingetje; Kunnen ze een tijdje in hun kooi blijven, of is het de bedoeling dat ze in en uit kunnen vliegen?
Ik wil ze heus wel de kans geven om rond te vliegen en de vleugeltjes te strekken, maar dat wil ik echt alleen doen als ik er bij ben om het te zien, want ten eerste hebben wij een kat (probleem 3!) en ten tweede vind ik het geen fijn idee dat er iets geks kan gebeuren als ik er niet bij ben; dus dan moet dat kooitje soms wel dicht.
Probleem 3; We hebben een kat. Nuff said.
Nee oke, dat beest is ongeveer altijd buiten en ik doe natuurlijk de deur dicht als de kooi open staat, dat is logisch.
Alleen mevrouw kat slaapt graag op mijn bed, kan dit dan nog? De kooi blijft natuurlijk dicht en ik zet hem op een plek waar dat mauwding niet bij kan, maar zou hij heel erg schrikken van de kat?
Het valt op te lossen lijkt me, maar ik zou het graag weten.
Hoe meer reacties hoe beter!