Grappige/rare dingen in het OV

Het leek me best wel leuk om topic te openen met grappige/rare dingen die je hebt meegemaakt in het openbaar vervoer (trein, bus, whateva).

Mijn inspiratie hiervoor, is dat ik zelf best wel vaak grappige of rare dingen meemaak en het leek me wel leuk om te zien of anderen dat ook hebben.

Ik zal wel beginnen:
De bus stond op het busstation en er stapte een donkere jongen en een blanke jongen in. Laten het kaartje zien, maar ze mochten niet mee want het was niet het goede kaartje. Nja, lang staan discussiëren, zoals dat altijd gaat, lopen ze de bus uit, roept de blanke jongen: Ja we mogen zeker niet mee omdat we zwart zijn he! Altijd worden negers gediscrimeneerd! Alleen omdat we zwart zijn!!

Andere keer, zelfde busstation, stapte er een gezin in. Een moeder met echt…5 kindjes denk ik, maar ze spraken geen nederlands. Ze wou inchecken, maar dat ging niet. Dus hele tas doorzoeken naar portomonnee. Gaat ze letterlijk met allemaal van dat prutgeld, proberen om 16 euro bij elkaar te sprokkelen. Inmiddels stonden we echt al 5 minuten stil. Nja, niet genoeg kleingeld. Had ze verder alleen 100 euro, maar daar kon ze niet mee betalen. Nog steeds geen geld, schreeuwende kinderen, alles. Zegt de busschauffeur: nou goed, geef die 100 euro maar.
Conclusie van het verhaal: die chaffeur is gewoon 10 minuten bezig geweest met die vrouw, heel aardig en geduldig en alles, iedereen in de bus moet op haar wachten, pakt ze die kaartjes loopt ze gewoon weg. Ze zei gewoon niks, geen bedankt, niks. Dat vond ik echt enorm associaal.

Oke…lulverhaal.
Ik zie wel of het een leuk topic is of niet xD.

Een paar dagen geleden heb ik zo’n topic aangemaakt. :stuck_out_tongue:

Oh…faal xD.
Niet gezien haha, sorry.

Haha, maakt niet uit hoor. :’)

Heb zelf altijd dat de trein wegrijdt nét voor mijn neus, en toen ik voor het eerst met mijn OVchipkaart ging reizen vergat ik al meteen uit te checken (en probeerde aan de verkeerde kant van de paal in te checken… Denk niet dat mn vriend dat snel gaat vergeten, die lag zowat op de grond :'D)

Laatst zat ik ook in de bus naar school, wij heel druk in gesprek over wat er die dag zou gebeuren… hartstikke gezellig. Waren we vergeten op het stopknopje te drukken… dus wij opstaan toen de halte naderde, vast uit gecheckt… rijd de bus verder wij heeleemaal verontwaardigd…

nog een keer was een klasgenootje van mij in de trein en die was ook vlakbij het station, stond ie in dat tussenstukje bij de deur. Had een meisje wat hij niet kende haar hand op het openknopje van de deur. De trein staat stil en het meisje drukt niet op open… blijft die sufferd net zo lang staan totdat de trein weer verder reed.

of dat de busdeur dicht ging terwijl iemand er nog tussenstond.

de bus die wegrijd, je half gelanceerd word en vervolgens bij iemand op schoot beland.

Ik reis altijd met de bus als ik naar school moet
ging met een vriendin terug 2 weken geleden. We gingen de bocht al om vlak bij de halte waar ik eruit moest, ik opeens gillen; KUT IK HEB NOG NIET OP HET KNOPJE GEDRUKT!
Iedereen in de bus mij aankijken :blush:

Had ook een keer dat ik opstond om de bus uit te gaan en de bus reed zegmaar nog en stond even later stil, was aan het einde van het gangpad, ik ging keihard onderuit!

Hier zijn dus al topics over :slightly_smiling_face: