Grapje uitgehaald maar reageert raar HELP

heee,

Ik heb een grapje bij me vriendin uitgehaald, het was namelijk zo dat ze een nummer aan een jongen had gegeven maar ze zat de hele tijd zoiets van ik hoop dat hij me niet gaat bellen enz. Dus ik dacht ik ga een grapje bij der uithalen door met een vriendins mobiel dit haar te smsen; hee schat, zullen we eens een keer naar de bios xx [naam van de jongen]

Na dat smsje hebben we meteen gestuurd dat het een grapje was. Dus we hebben haar niet lang aan het lijntje gehouden ofzo, nu is ze vet boos en zegt ze allemaal dingen van ik haat je ik meen het, ze heeft me meteen verwijderd van hyves en al mijn krabbels verwijderd. En ik kreeg van een andere vriendin ook op me dak ze had het er allemaal over van hoe kon jee! En op hyves zei ze dus tegen dat meisje waarbij ik het grapje uithaalde van “Ze zijn nu doodleuk naar de film, maken zich nergens druk om” Waar moet ik me dan druk om maken?? moet ik dan de hele avond in een hokje gaan zitten pikkeren??

Ik vind zelf dat deze reactiee een beetje overdreven is en als ik hierop ga reageren ga ik heel bitchie doen, dus weet eigenlijk niet echt hoe ik het nu weer moet goedmaken, want ze was gewoon wel een goede vriendin van me.

XXX

HELP

Help, heeft iemand tips voor mij wat ik nu moet doen :face_with_raised_eyebrow:?

Ik vind het ook wel een erg overdreven reactie eerlijk gezegd. Je hebt haar niet aan het lijntje gehouden en hebt meteen verteld dat jij het was. Als ik jou was zou ik het even laten rusten, een dag of 2/3, en dan weer contact op nemen. Stuur haar een lief mailtje waarin je alles uitlegt en zegt dat dit NIET de bedoeling was. Zoiets?

laat haar anders gewoon eerst afkoelen, na een week kan je t beter nogmaals proberen want ik geloof niet dat ze je echt haat :wink:
geef het wat tijd en ruimte en bied later nogmaals je excuses aan

<3

Bied je excuus aan face to face

Dankjeee, ik dacht er ook erover na, ik kan ook niet echt nu met haar praten want ze negeert me enzo. Maar als ik dan met haar ga praten ben ik bang dat ik heel erg als een bitch ga gedragen, want dat ben ik soms, en vooral als ik het onzin vindt enzo. Hoe kan ik het dan het beste goedmaken ??

Precies wat ik ook wilde zeggen.

Je excuses aanbieden, dat je het gewoon niet wist dat ze het zo erg zou vinden.

Ik zou het ook geen leuk grapje vinden, maar ik vind haar reactie wel erg overdreven. Bied nogmaals je excuses aan [face to face] en leg het aan haar uit.

excuses aanbieden, en zeggen dat je het niet onaardig meende en dat het een grapje was blablabla

ik vind wel dat je het zelf moet oplossen, en ik snap ook echt dat je een topic aanmaakt, maar je hoort het verhaal nu maar van 1 kant. Ik zal wel willen weten waarom je vriendin zou reageert.

Zelf zou ik nooit zo reageren, maar op zich vind ik het te begrijpen.
Stel je voor; ze las dat smsje, was doodgelukkig omdat ze dacht dat het die jongen was, stond te springen en te lachen in haar kamer en dan PLOTS “grapjeeeeee”.

Dat lijkt me rete-irritant.

Maar ik zou het in reallife uitpraten of een brief schrijven (met de hand dus)

jaaa ik had het ook niet gedaan als ik wist dat ze hem leuk vond. Want ze zat de hele tijd zoiets van hopelijk sms hij me niet en is het een dronken actie ect. Maar nadat zegmaar dat ik dat grapje had uitgehaald begon ze erover dat ze hem best wel leuk vind enzo. Als ik dat wist had ik het niet gedaan, want dan vond ik het lullig.

Dankjewel voor jullie reactiess <3

Ik heb het net met een andere vriendin erover gehad, zeg maar die vriendin die tegen mij zei hoe kon je? En dat andere zei tegen dat ene meisje over dat we nu doodleuk naar de bios zijn enzo, en zij zegt dat ik haar heel erg heb gekwetst. Maar ik zat er zegmaar over na te denken, en vraag me echt af hoe ik haar dan heb gekwetst zegmaar best wel domme vraag. Maar ik weet gewoon echt niet hoe ze zich nu voelt enzoo.
Weet iemand dat??

Ik zou me ook gekwetst voelen als iemand zo’n grapje bij mij zou uithalen. Met de gevoelens van je vriendinnen speel je niet, punt. Echt een lage actie dit hoor.

Hoe zo jij het vinden als jij een jongen leuk vond, en een goede vriendin doet net alsof ze die jongen is en vraagt jou mee uit? Jij bent helemaal blij, en dan blijkt het ineens een grap te zijn? Zou je dat leuk vinden?

het is een overdreven reactie, maar vind het wel een flauw grapje hoor…

ik vind het ook een heel flauw grapje, ik zou het zelf ook niet waarderen!

PIKKEREN AAHAHAHAHAHAHHAHAH

Eigenlijk zou ik precies hetzelfde doen.
Ik zou ook hartstikke boos worden, hoor. En als je vriendin al helemaal hyper doet van ‘als hij me maar niet belt!’ Dan is het toch wel overduidelijk dat ze hem leuk vindt?
In ieder geval, ga het uitpraten in plaats van te girlscenen.