Granny square's haken!

Hee iedereen!

Ik ben zelf helemaal verslaafd aan granny square’s haken en ik vroeg me af of meer dit hier doen op het forum? Ik heb zelf een boekje waar hele leuke projecten met granny’s in staan en sindsdien ben ik er eigenlijk mee begonnen en heb ik er al veel dingen mee gemaakt. Vooral al die verschillende kleuren combi’s vind ik altijd zo leuk!

Groetjes, Florencia

Dat zijn toch die mooie gehaakte kleedjes?

Oh dat ken ik idd ja, nee dat doe ik niet ik haak wel amigurumi en allerlei andere bloemetjes hartjes en dat soort dingen.

Cool ik doe ook amigurumi alleen op girlscene zijn die topics een beetje dood he :stuck_out_tongue: jammer.

Ik doe ook amigurumi, maar het lijkt me wel leuk om een keer een plaid te maken van granny squares!

ik haak ook. maar dat ken ik niet…

Leuk dat er meer haken hier op het forum! Amigurumi doe ik ook weleens maar ik maak toch het liefst granny square’s. Je kan er niet alleen maar gehaakte spreien van maken maar heel veel verschillende dingen zoals hoesjes, tassen, sloffen, kussens… enz… Dit boek is trouwens heel leuk:

http://i50.tinypic.com/290rkhc.jpg

Jaaa, Granny squares vind ik ook erg leuk om te doen. Even een upje voor dit topic, want het kan nog wel een actief topic worden (hoop ik, haha)!

Heeft iemand foto’s van zijn werk? Lijkt me wel tof om te zien!

ik wil het ook gaan doen heb alleen nog niet veel kleuren wol

ik denk dat ik een groot plaid ga maken van pastel kleuren. maandag langs het centrum voor wol en nu even wat inspiratie opdoen :slightly_smiling_face:

@beertjeschips OMG dat ziet er echt vet uit!

^ hoe maak je zoiets??Ik haak wel af en toe amigurumi, maar dit lijkt me veeel leuker…

En het ziet er echt heeel vet uit :slightly_smiling_face:

^ ja de squares had ik gevonden, de strepen niet >< Dankjewel!

^ Ja tuurlijk. Ik moet dan nog wel wol kopen en kleuren zoeken etc. Maar ik heb eigenlijk wel al een tijdje juist zin in een groter haakproject. Die amigurumi beestjes zijn zo snel af en na afloop weet ik nooit zo goed wat ik ermee moet.

ik wil ook ooit nog zelf een deken maken.
heb er nu ook een patroon voor.
ik weet alleen nog niet wanneer

Ik heb even een probeerseltje gemaakt, maar beertjeschips, wat gebruik je voor je deken? Wol of acryl? Want wol is wel erg duur (en het kriebelt :stuck_out_tongue:), maar acryl is moeilijk (niet) in mooie kleuren te krijgen.
En hoeveel lossen heb je op de eerste rij? Hoe lang is dat?

http://i45.tinypic.com/2s9rfpt.jpg

http://i49.tinypic.com/28jfu3s.jpg

Granny squares zijn echt zo leuk. Ik zit er zelf ook al een poosje naar te kijken, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Ik haak overigens wel;)

Waar haal je je acryl vandaan? Online, zeeman, wibra? wolwinkel?

^ oke bedankt, ik ga even rondzoeken. Het lijkt me namelijk wel leuk om een deken te maken uit allemaal verschillende tinten blauw…

^ Tuurlijk komt hij af, het duurt alleen wat lang. Maar je zal er des te blijer mee zijn als hij eindelijk af is :wink:

Ik ga vandaag of morgen beginnen, ik heb een wolwinkel gevonden en ik denk dat ik misschien met wat meer katoenachtig draad ga werken, dat pluist niet zo :slightly_smiling_face: Vandaag heb ik waarschijnlijk geen tijd om erlangs te gaan, maar morgen kan ik wel.

Trouwens, hoeveel wol gebruik je ongeveer? Heb jij al van een kleur meerdere bollen moeten gebruiken?