Grafische rekenmachine probleem

Hey! Ik zit nu in de 4e en dan moeten we zo’n grafische rekenmachine halen. Ik heb de casio fx 9860 GII, maar het probleem is dat je voordat je de rekenmachine gebruikt de toets Ac/on niet mocht indrukken (gewoon de aanknop dus). Maar dat heb ik perongeluk wel gedaan, en nu kan ik zeg maar wel in het menu en alles maar ik kan niet rekenen of naar het normale scherm terugkeren. Verder doet alles het wel, het licht kan aan, hij kan uit etc. Ik heb de batterijen er al opnieuw ingedaan en hem gereset maar t werkt allemaal niet… Heeft iemand dit misschien ook gehad ofzo? Sorry voor het lange verhaal :pensive:

Ik heb geen grafische rekenmachine, dus ik kan je niet helpen, sorry.

Veel succes verder!

Up (:

Dankjewel!

Heb wel een grafische rekenmachine gehad, maar zou echt niet weten hoe je dit probleem zou moeten oplossen. Upje voor jou!

Kun je denk ik het beste gewoon even aan je leraar vragen! :slightly_smiling_face:

Ik heb echt een leraar van rond de 60 voor wiskunde, hij heeft zelf ook al aangegeven dat hij er niet zoveel van weet :stuck_out_tongue: Dus dat is geen optie, helaas.

geen idee, ik heb zon ti ding,

hoe kun je trouwens de rekenmachine gebruiken als je de aanknop niet als eerste mag indrukken?

Je moet eerst de batterijen erin doen enzo, dan pas mag je hem aandoen staat er in de handleiding. Maar ik had de rekenmachine meteen al uitgepakt en ging heel enthousiast al die knoppen indrukken… :’)

Niemand? :frowning_face:

ik vind het toch vreemd dat hij het daardoor niet doet, maar ik heb een TI dus ik kan je verder niet helpen.

Indd ik ook, zelfs als je hem even op je schoot legt kun je het knopje al indrukken. Daarom hoop ik ook dat er een makkelijke manier is zodat hij het weer doet.

Je hebt vast wel ergens nog een website, bijsluiter etc. Ik zou gewoon dat bedrijf eventjes opbellen :slightly_smiling_face:

Oh dat deed ik ook maar ik heb tot nu toe nog nergens last van…
geen idee dus.

Inderdaad. Er zat vast wel een handleiding bij.

Oke, bedankt! Ja ik heb alleen een snelgidshandleiding ofzo, weet niet precies hoe het heet. Ik denk dat ik maar naar de winkel ga morgen.

Ben je in’t menu? Met allemaal verschillende ‘vakjes’? Ga naar het vakje linksboven en klik dan op exe. (Geen idee of ik dezelfde rekenmachine heb, maar zal vast wel zo zijn.)

HEE! Ik ben er. Heel erg bedankt :grinning:

Ik heb ook een probleem met m’n GR, ik zet het maar hier want vind het niet echt nodig om een apart topic te openen. Maar ik heb dus een TI-84 Plus en het probleem is bij het knopje: X,T,Ө,n. Eer staat boven in het blauw nog LINK.
Nou hoort het zo te zijn als je op die X drukt dat er komt 10. Bij mij komt er een raar anders soort getal uit met heel veel cijfers achter de komma. Weet iemand hoe je dit veranderd?