Grafische rekenmachine havo

hoi, ik ga na de vakantie naar 4-havo alleen moeten wij nu een grafische rekenmachine kopen, ik heb een lijstje gekregen met uit welke rekenmachines we kunnen kiezen
Casio CFX-9850 GB plus
Casio CFX-9850 GC plus
Casio CFX-9860 GII
Casio CFX-9862 GII-SD
nu heb ik een paar vragen, weten jullie wat het verschil is tussen deze rekenmachines, want in de winkel hebben ze geen idee, en van google wordt ik ook niet wijzer, en als ik op google de naam van een rekenmachine intik dan verandert de naam bij elke website van CFX naar FX nu vroeg ik me af, is dat precies hetzelfde of zit daar verschil tussen.
en welke rekenmachine raden jullie aan om te nemen uit dit lijstje.
ik hoop dat iemand me kan helpen, bedankt alvast.

Sorry, ik heb geen idee (: Ik koop gewoon degene die bij de V&D te koop is. Dus, up!

ik denk dat je het beste bij iddink kan kijken. Messchien hebben ze daar wat?

Geen idee, wij moeten een TI 84 plus hebben.
Bij de V&D hebben ze ze vast wel denk ik.

geen idee

k weet wel dat je die derde online bij de hema kunt kopen :wink:

ze doen min of meer hetzelfde alleen bepaalde dingen moet je anders intikken/vind je op andere plekken. Een zal misschien wel iets meer kunnen dan de ander, maar blijkbaar hebben ze alle vier de functies die jij nodig zult hebben.
Zelf had ik de Casio CFX-9850 GB plus vond em wel fijn :slightly_smiling_face: duidelijke menu en overzichtelijk :slightly_smiling_face:

Ik zou de goedkoopste kiezen. :stuck_out_tongue: Het verschil zit hem meestal niet echt in de kwaliteit van die rekenmachines maar meer het uiterlijk en of je een bepaalde optie meer of minder hebt, spelletjes die je erop kan zetten en zo denk ik. Bij mij op school, deed ook havo, had iedereen niet altijd hetzelfde model, maar het gaat er meer om dat je er gewoon grafieken en dergelijken mee kan maken. Bijna iedereen bij ons had een casio en ik heb nog nooit iemand gehoord die iets niet kon met zijn of haar rekenmachine wat een ander wel kon.

Er is niet echt een verschil… zou voor de goedkope gaan…
Heb er zelf nog 1(nieuw) die ik verkoop (niet nodig meer)

bij ons op school gebruikte ze de Casio CFX-9860 GII dácht ik.

^ bij ons ook.

de Fx 9850 serie van casio is eigenlijk al een verouderde serie, maar omdat er nog steeds een aantal in omloop zijn worden deze door de meeste scholen nog geaccepteerd. Dus eigenlijk gaat de keus tussen de casio fx 9860 GII en de casio Fx 9860 GIISD.

De GIISD is een luxere uitvoering dan de GII, met als grootste meerwaarde de mogelijkheid om er een SD kaart (opslagkaartje) in te doen. Hiermee wordt bestanden uitwisselen tussen apparaten en computer nog eenvoudiger dan via de usb kabel. Daarnaast is de GIISD ook sneller, wat wel eens van pas kan komen als je ingewikkelde formules uit moet werken in grafieken tijdens je toetsen of examens. Het kan soms namelijk erg kostbare tijd in beslag nemen wanneer een een grafiek zich puntje voor puntje vormt op het scherm.

Alle functies die erop zitten zijn wel hetzelfde. hieronder wat links waar je de rekenmachines goedkoper kunt halen dan bij de V&D bijvoorbeeld.

Casio FX 9860 GII SD | Metica
Casio FX 9860 GII | Metica

Als je nog specifieke dingen wil weten kun je altijd even mailen naar klantenservice@metica.nl of hier het contactformulier invullen.

Het Metica-team

Misschien dat ik hem ga verkopen…? Ik weet niet of ik hem nog nodig zal hebben op mijn vervolgopleiding…

volgens mij had ik hem van van dijk.nl

geen idee, wij kregen hem via school!

Wij kregen hem ook via school, maar als ze het allemaal doen zou ik gewoon de goedkoopste nemen xD die krengen zijn duur! Alhoewel de versies waar je antwoorden en spelletjes op kunt zetten wel leuk zijn, maar dat zal tegenwoordig overal wel op kunnen? (Die van mij 4 jaar geleden wel dus nu zal dat wel helemaal zo zijn).

ik heb dat probleem ook, wij kregen alleen te horen dat we een grafische rekenmachine nodig hadden, maar welke hebben ze er niet bij gezegd xd

ik heb dat ding via school gekocht.