Grafische opleiding

Ik wil een grafische opleiding gaan doen, maar nu wil ik graag weten of je daar wiskunde voor nodig hebt. Sommige zeggen van niet, maar anderen zeggen weer van wel…

Zijn er hier mensen die zo’n opleiding gedaan hebben? Kun je mij er dan wat over vertellen? Of zijn er dingen die ik echt moet weten?

Ik zit op het Grafisch Lyceum Rotterdam en daar krijg je wiskunde ja, en volgens mij moest ik het ook in mijn pakket hebben om toelating op die school te mogen doen ofzo…

^Heb je dan wiskunde A nodig?

Doe je havo?

Ja wiskunde wordt vaak wel van je verwacht.

Ja, ik doe havo :slightly_smiling_face: Vergeten te zeggen

Ik zit op het Nimeto in utrecht en doe de opleiding Vormgeving ruimtelijke presentatie en communicatie die is deels grafisch en je hebt geen wiskunde nodig. Mocht je meer willen weten kun je me altijd noten!

Dan maakt het niet echt uit a of b, alleen GLR is een mbo opleiding, dus dan kom je sowieso wel een aanmerking. Maar bij HBO maakt het niet uit of je A of B of whatever hebt, zolang je het maar hebt dacht ik zo :slightly_smiling_face:

Ik ben dit jaar afgestudeerd op het Cibap in zwolle als grafisch vormgever. We hadden alleen in de eerste en 2de een beetje wiskunde… maar dat sloeg echt nergens op… Stelde niks voor. Maar ik weet niet of je het verplicht in je vakkenpakket moest hebben…

^ ja ik moest het wel verplicht hebben ja, maar het is idd niet heel moeilijk ofzo… heb nu ook ineens weer rekenen… (ja letterlijk 2100 + 6373 = …)

Oké, bedankt voor jullie reacties (: Nog steeds verschillende antwoorden, haha.

Nog meer ervaringen? :grinning:

Upje

Sorry, geen idee, upje voor jou!

Volgens mij maakt dat in de praktijk niet uit, maar veel scholen vereisen wel dat je een middelbare school diploma met wiskunde hebt.

Oké. Het probleem is namelijk dat ik misschien door wiskunde zal gaan zakken voor mijn examens ofzo, want ik ben zó ongelofelijk slecht in wiskunde (denk aan magere 2’tjes of 3’tjes). Nouja, het moet dan maar hè. Haha

Ik denk dat je dan echt extra aandacht aan wiskunde moet besteden dan. Wiskunde is echt een vak waar ze vrijwel altijd wel naar kijken. Stel je wilt van opleiding switchen of wat dan ook… vrijwel elke HBO opleiding vraagt wel naar de wiskunde in je diploma.

Wiskunde voor een opleiding als Grafisch Ontwerpen? Huh, daar heb ik echt nog nooit van gehoord… Ik heb HBO Grafisch ontwerp gedaan en daar zaten verder geen toelatingseisen qua vakkenpakket/profiel aan vast hoor!

Bij de meeste opleidingen is wiskunde een basis vak en moet je dan ook hebben, maar meestal staat dat wel op de site van de school waar je eventueel heen wilt (:

Even heel offtopic: Hoe kan jij in GODSNAAM zoveel berichten hebben terwijl je account pas bestaat sinds mei 2011 :astonished: ?