Grafisch Vormgeven Studeren HBO

Hoi meiden!

Ik ben eind dit jaar afgestudeerd Allround styliste op 't HBO, en wil graag verder studeren. Dit wil ik doen op een grafisch vormgeven opleiding op HBO niveau.

Nou is mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaring met Avans Hogeschool den Bosch/Breda en Hogeschool van de Kunsten Utrecht (HKU) op het gebied van zowel de school zelf (hoe is de sfeer etc) en qua de opleiding Grafisch vormgeven?

Ik twijfel namelijk nog tussen beide scholen.

Alvast bedankt voor het delen van jullie meningen!

Nee, kan je niet helpen ( zie dit maar als een up…) Maar ik heb vrienden zitten op Artez en zelf heb ik daar ook een voorlichtingsavond over gehad. Uiteindelijk heb ik toch een andere studie gekozen, maar artez beviel me eigenlijk wel.

Ik zit op de avans in den bosch en volg daar een grafische studie. De studie is ontzettend leuk maar helaas is het wel een beetje een zooitje op school, dit omdat ze alle jaren eigenlijk een bindende toelating hadden en dit jaar niet waardoor er eigenlijk te veel studenten toe zijn gelaten. Volgend jaar hanteren ze wel weer een bindende toelating.

Er wordt wel een hoop gedaan met de feedback die wij geven op de lessen en hoe alles verloopt en zijn ook echt bereid om te luisteren en er werk van te maken, dat vind ik wel echt goed van de school.

Ik heb het er ontzettend naar me zin in elk geval!

Ik zou ook eens een kijkje nemen in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/crea-bea/kunstacademie-topic-118317.0.html

Zelf studeer ik op de HKU, op dezelfde faculteit waar Graphic Design zit en ik vind het echt een hele leuke plek! :slightly_smiling_face:

Ik wilde net een topic openen met als onderwerp dit.
Ik zit nu nog op de middelbare, maar wil alvast een portfolio maken.
Ik ben wel creatief alleen weet niet hoe ik het moet uiten.
Iemand ideeën?
En moet je per see handvaardigheid en tekenen in je pakket hebben?