grafisch rekenmachine

heee
k ben nu met een kabeltje mijn rekenmachine met de computer verbinden alleen lukt het niet echt. Omdat er geen bestuursprogramma’s zijn ofso iets… :frowning_face:

en weet iemand hoe je een word document op je grafische rekenmachine kan zetten?
bvd xxxxxxxxxxxxxx

Word; Gewoon overtypen in PRGM/Program ofzo toch?

Verbinden, volgens mij komt er gewoon een schijf bij te staan bij Deze Computer.

er staat ook allemaal f1 , f2 , f3 , f4 op je rekenmachine als je kabel erin doet welke moet je dan doen>? :open_mouth:

up ? :frowning_face:

volgens mij kan word sowieso niet, alleen kladblok bestandjes…
dus .txt .

succes iig :slightly_smiling_face:

moet met dat ti programma
en notefolio

Ik weet dat het wel kan.
Want ik heb ooit een heel bestand op mijn rekenmachine laten zetten.
Maar daarvoor moest je eerst een soort besturingsprogrammaatje op je rekenmachine zetten waarmee je de bestanden kon openen enzo. Ook kon je bijv. een bep. woord intypen en dan zocht hij dit woord in je bestand.
Dus het kan wel! Maar hoe? Geen idee, want dat heeft iemand toen voor mij gedaan

Oh ik weet trouwens niet of het dan getypt moet zijn in word of in kladblok.

Je moet naar de site van die rekenmachine (staat als het goed is ergens in je handleiding) daar kan je notefolio downloaden en staat verdere uitleg.
Enne Google is your friend !

Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel )

Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe “openen met” en dan selecteer je “Ti connect application” (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs → Notefolio → open → “naam van je document”
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de “search” functie, stel je typt in “monopolistische” dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.

Dit vond ik ergens op een ander forum misschien heb je hier iets aan?