Grafisch lyceum Rotterdam.

Hoi meiden,
Ik zit in mijn 2e jaar grafisch vormgeven op het media collega in Amsterdam. Het gaat er hier al 2 jaar vreselijk aan toe qua lessen die er niet zijn enz. ik kan een hele lijst opnoemen.

Nou wil ik de knoop door hakken en proberen over te stappen naar Rotterdam en daar het 2e jaar over doen, en daar dan uiteindelijk te slagen. Mijn vraag was of er meiden zijn die op deze school zitten en grafisch vormgeven doen. Wat is jullie ervaring hier mee? veel les uit val of niet? Goede feedback?
Ik wil namelijk niet straks hetzelfde mee maken als dat ik nu op deze school doe.

Ook wil ik het liefst zelf een meeloop dag proberen te regelen (als dat uberhaupt kan) dan kan ik zelf ook nog is zien hoe ik het ervaar.

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik ken een aantal mensen die op het Grafisch lyceum zitten/zaten.

Voor mensen die al vrij veel ervaring hebben met photoshop en dergelijken was de opleiding wat ‘vervelend’; niet vernieuwend, niet inspirerend.

Maar inhoudelijk zijn de opdrachten (tot zo ver ik gehoord heb) leuk en niet slecht.

(maar ik ken alleen maar 1ejaars/iemand die al klaar is/iemand die gestopt is)

Bedankt voor je reactie:)
Ik hoop dat er meer positieve dingen komen:P want nu lijkt het een beetje hetzelfde als waar ik nu zit:P

volgens mij zijn er al best veel topics over deze school.
heb geen ervaring met deze school, sorry

Ik zit zelf momenteel in mijn derde jaar opt GLR. Ik was één van die personen die al kon photoshoppen, maar met wat zelf-discipline vallen die makkelijke inspirationele opdrachten wel mee hoor. Je krijg overal basis kennis over en als je je goed op de lessen focused ben je zat voorbereid om op stage te gaan. De sfeer is gezellig, de meeste docenten ook (natuurlijk zijn er altijd een aantal f#$Xers) en de meeste lessen leuk. ^^

oke bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:!, bij mij is het zo dat leraren uit de les lopen om te roken, luchen of weet ik veel wat. En dan komen ze pas aan het einde van de les terug. Of ze gaan andere klassen door jou les heen helpen. Of alle 2 de printers zijn stuk, waardoor je in je eindweek niet kan printen. Dat is in rotterdam dus wel beter hoop ik?

up

-

Ik zit er zelf niet op, maar van de mensen die ik ken die er op zitten, die hebben het echt heel erg naar hun zin, en ik krijgen ook echt super leuke opdrachten. Maar voor de rest kan ik niet echt helpen sorry :stuck_out_tongue: