Graffiti

Hoi girlscene meiden,

Voor mijn profielwerkstuk heb ik even jullie mening nodig =)
Wat vinden jullie van graffiti?
Is het vandalisme?
Of is het een manier om je mening te uiten?

=D
Dankjulliewel!

Ik vind het geen vandalisme, maar ze moeten het ook niet op alles spuiten wat ze maar willen. ze moeten het met toestemming doen.x

Zolang het niet op iemands huis of gebouw is en het niet kwetsend is vind ik het best.

ik vind die kunstwerken ervan supermooi
die namen vind ik dus net niks

maaar bij die kunstwerken vind ik wel dat ze het niet op huizen enzo moeten doen

Ik vind het mooi en ik zie het eigenlijk wel als kunst. ALS er ook echt iets van is gemaakt. Ik vind over het algemeen al die tags overal (die ook niet echt boeiend zijn) wel een beetje vandalisme.

ik vind het leuk om het bv. langs de kant van de weg te zien :slightly_smiling_face:
als je het op plaatsen is waar het mag niet nee :stuck_out_tongue:
ik vind dat het wel een manier is om je mening te uiten, want meestal zijn het ‘boodschappen’ die je tegenkomt.

Ik weet niet waar jij woont, maar dat valt bij ons anders behoorlijk tegen.
Langs de snelwegen zijn die geluidswallen volgezet met 100 keer dezelfde naam, waar zeker geen boodschap achter zit [ik doel dan vooral op de random namen].
Ik ben trouwens voor graffiti, mits het mooi is. En ja, waar de grens ‘mooi’ ligt, is voor iedereen anders.

volgens mij doe jij echt hetzelfde profielwerkstuk als ik x]

Nou ik ben het er wel mee eens wat hierboven staat.
De kunstwerken vind ik wel super moooi en als er (goede) teksten op staan vind ik het ook allemaal wel prima.
Van mij zouden ze best een trein helemaal onder spuiten! (wel moooi natuurlijk =P)
maar al die namen op gebouwen en stomme poppetjes, die hoeven van mij allemaal niet.
En vooooral niet als er kwetsende dingen op staan.

Lijkt me wel leuk (:
Wil het zelf ook wel een keer doen eigenlijk :stuck_out_tongue:

Ik vind graffiti prachtig, mits het natuurlijk goed is gedaan. Ik vind het ook een bepaalde sfeer geven die ik niet echt uit kan leggen…

Maar goed, ik vind wel dat er niet gespoten mag worden op persoonlijke eigendommen.

Ik vind graffiti niet bepaald mooi, ook de kunstwerken niet, alhoewel ik het wel knap vind als je die kan maken.

En, zoals hier al gezegd is: het is prima als het met toestemming is; wanneer je deze niet hebt ben je gewoon een vandaal.

Haha, ook over graffiti? :stuck_out_tongue:

Bedankt allemaal voor de reacites!

Graffiti is kunst vind ik! vooral de echt goede tags met mooie kleuren en gewoon een echt beeld.
Ik vind het geen vandalisme, tenzij het op plekken wordt gespoten waar het echt totaal niet thuis hoort, zoals bijv een nieuw gebouw…
Verder denk ik inderdaad dat het een manier is om je gevoelens te uiten.

ik wil het trouwens ook wel een keer doen, wou ik altijd al :stuck_out_tongue:

Ik heb het zelf ook gedaan maar nu doe ik het bijna nooit meer, was jaar geleden voor het laatst ofzo. On-topic: ik vind het kunst. Ik vind de hele wereld kunst en waar je dus ook kunst mag maken. Zolang het maar niet op dingen is zoals grafstenen etc dat is namelijk wel heel erg respectloos. Maar ergens op een saai grijs gebouw vind ik het geen vandalisme.

Ik vind het leuk om naar te kijken en leuk om zelf te doen! Wel vind ik het heel erg asociaal om dit op iemands auto of huis te doen, maar ergens op een muurtje een mooi kunstwerk vind ik het een leuke manier om het op te vrolijken of een boodschap over te brengen.

ja, of de menigte het als een vorm van kunst beschouwt.

pieces zijn mooi, maar van die handtekeningen door de hele stad en rare krabbels vind ik niks…