Graffiti blik verstop probleem niet cap

Ik weet dat het misschien nogal een apart idee is om mijn vraag op girlscene te zetten maar wist zo snel even niks anders misschien zijn er wel chicks die ervaring hebben.

Mijn capjes zijn allemaal nog goed en niet verstopt op mijn andere blik werken ze wel. Wat is het probleem? Ik vind het wel vervelend want ik heb dat blik op dit moment nodig voor de outlines voor een kleine piece in mijn kamer, die er nu dus echt niet uit ziet!

geen idee

Sorry, ik kan je niet helpen maar ik vind het wel vet dat je aan grafitti doet. :slightly_smiling_face:

oke ik zeg het maar ff waarom reageer je als je het andtwoord toch niet weet?

Bedoel je dat je 'm niet gewoon kunt indrukken zodat de verf eruit komt?
Dat heb ik namelijk ook gehad laatst, lsof het inderdaad verstopt zat ofzo maar de cap was prima… geen idee waar het aan lag.

Omdat dan het topic terug boven aan komt te staan, en het dan meer onder de aandacht komt, en hoe meer mensen het zien, hoe groter de kans dat iemand het wél weet.

OT: Geen idee.

Klopt, je bus zit verstopt.
Spuitbussen werken hetzelfde als parfum, via een buisje word de vloeistof omhoog gedrukt als je op je cap drukt.
Als er geen verf meer doorheen word gedrukt droogt de verf op door de zuurstof die erbij komt IN het buisje, en dan zittie verstopt.
Dit probleem heb je vooral met de dekkende kleuren, als zwart en wit.
Je kunt proberen je bus te ontstoppen door de cap eraf te halen en een naald, speld of iets in het gaatje door het buisje heen te halen, waardoor je de opgepropte verf er wat uit drukt.
Tip voor de volgende keer: klaar met gebruiken? Hou je bus ondersteboven en druk op je cap. Er zal dan bijna alleen maar lucht uit komen, waardoor de rest verf in het buisje eruit word gedrukt en het buisje vrij is van verf. Dan zal hij ook niet meer verstopt raken.
En natuurlijk altijd je caps goed schoonmaken (eventueel met wat terpetine, goed afwassen!)

Succes!